Invex živě
Zpravodajství
z Invexu 98

Aktualizace:
9. 10. 1998 14:46

e-bussiness od IBM
e-bussiness od IBM

Hledání na i-živě
Zprávy
Počítače
Internet a sítě
Ekonomika
Ostatní
Tiskové zprávy
Vyhledávání
Zprávy za týden

Invex
Cenová zahrada
Doprovodné akce
Soutěže a ankety
Vystavovatelé
Pavilony
Zastoupené obory
Plán výstaviště
Ceník vstupného

Brno
Příjezd k výstavišti
Kam v Brně večer?
Ubytování v Brně

Invex živě
Reklama na i-živě
Kontakt na redakci

Oficiální příručky a strategie her

Computer Press
Živě - zpravodajství
Vltava - prodej knih
Ucho - prodej CD
Travel Press
Titulní strana
Computer
Computer Design
Connect!
GEOinfo

22. 9. 1998 13:55 - Ostatní
Invex děraví

Petr Broža: Invex se poprvé konal jako samostatná akce v roce 1991. Od té doby vzrostla obsazená plocha více než třikrát, počet návštěvníků pětkrát a počet vystavovatelů vzrostl o téměř 50%. Akce obsazuje kompletně všechny pavilony brněnského výstaviště, v roce 1997 se stal druhou nejnavštěvovanější akcí na brněnském výstavišti. Bohužel pro návštěvníky a koneckonců i pro BVV, se tento počet počínaje letošním ročníkem snižuje, neboť ubývají zejména společnosti, jejichž prioritním zájmem není koncový zákazník a jejichž distribuční kanály jsou již rozděleny a ustáleny. Tyto velké společnosti pak vystavují svoje produkty prostřednictvím distributorů a dealerů, a ti teprve svádí boj o koncového zákazníka a snaží se jej nalézt právě zde, na Invexu. Velké společnosti následně peníze, které neutratí za Invex a věci s ním spojené, investují do jiných marketingových aktivit, u nichž očekávají větší ohlas u případného zákazníka.

Mezi velké firmy, které účast na Invexu buďto odřekly nebo neohlásily vůbec, patří Compaq Computers, App Group, Dell, Oracle, A&A Data Storage, Compartners, Oasa, CNC. Naposledy bude letos vystavovat Expert & Partner Computer 2000 Group.

Invex bude tak letos hodně děravý, za což jeho pořadatel z menší části může a z větší ne. Brněnské veletrhy a výstavy nemohou ani za ekonomickou krizi a ani za to, že celosvětově nastává odklon od pouhých výstav a příklon k akcím s větší přidanou hodnotou – kongresům, roadshow, přímému marketingu, internetovému marketingu atd. Dnes trpí i Comdex či CeBIT; obě výstavy – ač velkolepé – jsou za svým zenitem.

Pořadatel Invexu ale atraktivnosti akce podle mne vůbec nepomohl některými dalšími činnostmi, mezi které patří neuspořádání pořádného kongresu, který by se stal významnou platformou pro diskutování klíčových otázek implementací informačních technologií, neřeší léta trvající agónii soutěže Křišťálový disk, o jejíž nekorektnosti se vyjadřuje řada pozorovatelů (prakticky všechny světové výstavy ustoupily od udělování cen typu "Best of show", jen Invex ne), a v neposlední řadě i zastaralou infrastrukturou veletrhu.

 
U nás to žije!


Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.0

Copyright © Computer press, 1998 
Copyright © Altair, 1998