Ceny Eunetu (fwd)

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Wed Dec 15 13:58:01 CET 1993

> [...]
>To: Multiple recipients of list CSINFO-L <CSINFO-L at CSEARN.BITNET>

>......atd.  -deleted-
>
>Ptal jsem se v CSINFO-L na stejnou otazku a obdrzel jsem adresu  Pavel
>Rosendorf <pavel.rosendorf at vscht.cz>, ktery mne zaslal obratem podrobny cenik.
>Zda se mne to pomerne drahe, zvlaste kdyz uvazite cenu za impuls - cas
>ztraveny "on line".
>        Uvital bych pokud by Internetove moznosti a jejich ceny rozvedl
>nebo porovnal nekdo, kdo nevlastni firmu poskytujici tyto sluzby.
>        Prikladam jeho reklamu a cenik - nejsem zadnym zpusobem spojen s

        Ceny za sitove sluzby poskytovane COnetem
           V dalsim jsou uvedeny ceny pro zakladni sitove sluzby poskytovane
firmou COnet v ramci site EUnet. Pro vsechny typy sluzeb plati nasledujici
poznamky:
   Vsechny nasledujici ceny jsou vztazene na mesic, pokud neni receno
jinak. Vsechny pocitaji s asynchronnim pripojenim do V.32bis nebo do 9.6Kb
u pevne linky. Ceny pro pripojeni s vetsi propustnosti jsou predmetem
dohody.
   V instalacnich poplatcich nejsou zahrnuty naklady na nezbytny software
a hardware na strane zakaznika ani telefonni poplatky ci poplatky za
pevnou linku pro pripojeni k nejblizsimu uzlu EUnetu.  V dalsim se
zakladni sazbou rozumi konstantni (pausalni) sazba (mesicni, pokud neni
uvedeno jinak).
   Pri pouzivani dial-up IP nebo IP uvnitr Ceske republiky je nezbytne si
s COnetem dohodnout poskytovani nekterych dalsich sluzby (primary DNS, MX
nejvyssi priority atd.)
   Ceny pro vnejsi IP pripojeni jsou orientacni a stanoveny s ohledem na
male a stredni uzivatele. U pripojovani velkych podniku se cena muze lisit
v zavislosti na poctu pripojovanych siti.

1. uucp

   Pripojeni je realizovano protokolem UUCP (Unix-to-Unix-Copy) po
vytacene lince. V soucasne dobe jsou podporovany modemy s rychlostmi
1200-14400 bit/sekundu. Sluzby dostupne pres tento typ pripojeni jsou
elektronicka posta a NEWS.
   a. Elektronicka posta (e-mail)
      zakladni sazba : 500.-Kc, ktere hradi provoz elektronicke
                          posty v ramci Ceske republiky a maximalne
                          20 hodin casu pripojeni k nasemu uzlu;
      dalsi platby : 5.-Kc/Kb za e-mail mimo Ceskou republiku;
                     za kazdou dalsi minutu nad 20 hodin casu pripojeni
                     se plati 3.-Kc/minutu
      instalacni poplatky : 5000.-Kc coz kryje instalaci uucp na miste
                            u zakaznika a poplatky za 1.mesic provozu;
      zvlastni ujednani : minimalni doba subskripce je na 3 mesice;
                          vypovedni doba je 2 mesice;

 b. NEWS

     zakladni sazba : 300.-Kc;
      dalsi platby : 0.05Kc/clanek;
      instalacni poplatky : zadne nejsou;
      zvlastni ujednani : minimalni doba subskripce je na 2 mesice;
                          vypovedni doba je 2 mesice;
      Pozn.: predpokladem pro NEWS je objednani sluzby elektronicke posty.

2. IP uvnitr Ceske republiky

           Pro pripojeni se pouziva protokol TCP/IP a to bude po vytacene
nebo po pevne lince. Poskytovany jsou vsechny sluzby, ktere poskytuje
TCP/IP s tim, ze pristup je pouze v ramci Ceske republiky. Vzhledem k
omezeni pristupu do Internetu je pristup k e-mailu realizovan pres nas
mailovy uzel. Diky temuz je nezbytne se s COnetem domluvit na provozovani
primarniho nameserveru pro domenu.
   a. Pripojeni pres vytacenou linku
      zakladni sazba : 2000.-Kc, ktera kryje 1 hodinu casu pripojeni
      dalsi platby : za kazdou dalsi minutu casu pripojeni
                     se uctuje 10.-Kc/minutu
      instalacni poplatky : 20000.-Kc, ktere kryji nezbytne rozsireni
                            infrastruktury na strane COnetu;
      zvlastni ujednani : minimalni doba subskripce je na 1 rok;
                          vypovedni doba je 6 mesicu;
   b. Pripojeni pres pevnou linku
      zakladni sazba :  25000.-Kc
      dalsi platby : nejsou
      instalacni poplatky : 40000.-Kc pro pripojeni po asynchronni lince a
                            100000.-Kc pro pripojeni po synchronni lince;
                            tento poplatek kryje naklady spojene s
                                rozsirenim
                            infrastruktury na strane COnetu;
      zvlastni ujednani : minimalni doba subskripce je na 1 rok;
                          vypovedni doba je 6 mesicu;

3. Pristup do Internetu

   Pro pripojeni se pouziva protokol TCP/IP pres vytacenou nebo pevnou
linku. Vyuzivat lze vsechny sluzby, ktere poskytuje TCP/IP a pristupne
jsou vsechny site dostupne pres InterEUnet, Internet a CIX.  Vzhledem ke
specifice pripojeni pres vytacenou linku, je nutne se v tomto pripade
domluvit s COnetem na provozovani primarnich nameserveruu a primarnich
mailovych spoolu.
   a. Pripojeni pres vytacenou linku
      zakladni sazba : 5000.-Kc, ktere kryji 1 hodinu casu pripojeni;
      dalsi platby : za kazdou dalsi minutu pripojeni se uctuje
20.-Kc/minutu;
      instalacni poplatky : 50000.-Kc, ktere kryji rozsireni
infrastruktury
                            na strane COnetu;

     zvlastni ujednani : minimalni doba subskripce je na 1 rok;
                          vypovedni doba je 6 mesicu;
   b. Pripojeni pres pevnou linku
      zakladni sazba : 45000.-Kc;
      dalsi platby : nejsou;
      instalacni poplatky : 60000.-Kc za asynchronni a 120000.-Kc za
synchronni
                            pripojeni; tento poplatek kryje rozsireni
                            infrastruktury na strane COnetu
      zvlastni ujednani : minimalni doba subskripce je na 1 rok;
                          vypovedni doba je 6 mesicu;

4. Uzivatelske ucty na pocitaci COnetu

   Tato sluzba poskytuje ucet na pocitaci umistenem v nasem uzlu. Pristup
k tomuto pocitaci je pres vytacene asynchronni spojeni rychlostmi 1200-
14400 bitu/sekundu. Poskytovane sluzby jsou elektronicka posta, NEWS a
pristup do Internetu.
   a. Elektronicka posta + NEWS
      zakladni sazba : 500.-Kc;
      dalsi platby : 5.-Kc/minutu casu pripojeni;
      instalacni poplatky : zadne nejsou;
      zvlastni ujednani : minimalni doba subskripce je na 1 mesic;
                          vypovedni doba je 1 mesic;
   b. Elektronicka posta + NEWS + telnet + ftp
      zakladni sazba : 1000.-Kc, ktere kryji 1 hodinu casu pripojeni;
     dalsi platby : za kazdou dalsi minutu 10.-Kc/minutu;
 ===== ===== Pavel Rosendorf === ____ === COnet spol. s r.o.  === / / /
___ ___ _/_ === Technicka 3 === /---- / / / / /___/ / === 166 28 Prague
=== /____ /___/ / / /___ / === Czech Republic ===== ===== Tel. +42 2 332
3242 ===== Connecting Europe since 1982 ===== Fax. +42 2 24310646