On-line talk na Internetu pres telnet (talk,ntalk,ytalk)

Juraj Panko panko at ccsun.tuke.sk
Fri Nov 26 23:49:17 CET 1993

Stepan Kasal writes :
> je to mozna trivialni poznamka, ale na UNIXu lze navazat spojeni mezi
> dvema uzivateli pomoci prikazu talk a to i po Internetu.

	Ano v tvare talk USERID at NODEID
	napriklad:  talk dlugos at ccsun.tuke.sk
			  ^		^
			  |		|
Identifikator uzivatela --		 --- identifikator uzla

Obcas sa vyskytnu problemy - napriklad, ak nas vyzyva niekto z VAX-u (alebo
z OS/2) napriek tomu, ze napise talk USERID at NODEID, na SUN-e (SunOS 4.1.2)
mam vyzvu: ntalk  Ale aj ked napisem ntalk USERID at NODEID tak ako odpoved mi
pride  "[Unable to connect with initiator: Adress already in use (48)]" a
spojenie sa nepodari nadviazat. Nevie niekto nieco o tejto chybe ?

Inak na nasom stroji (ccsun.tuke.sk) mame nainstalovany aj ytalk, ktory
umozni sucasne komunikovat viac ako dvom pouzivatelom. Ak by si ho chcel
niekto nainstalovat a nechce si to tahat zo sveta, nech napise, hodim ho na
anonymous server ccfly.tuke.sk  (momentalne je tam strasne malo miesta,
takze musim robit neustale presuny :-) (P.S. neviete o niekom , kto donuje
stary, pomaly, opotrebovany SCSI disk lubovolnej kapacity ? :-)))

Juraj Panko
panko at ccsun.tuke.sk
gespa at earn.cvut.cz