On-line talk na internetu pres telnet

Petr Skoda skoda at pleione.asu.cas.cz
Sat Nov 27 00:16:30 CET 1993

On Fri, 26 Nov 1993, Stepan Kasal wrote:

> Dobry den,
> je to mozna trivialni poznamka, ale na UNIXu lze navazat spojeni mezi
> dvema uzivateli pomoci prikazu talk a to i po Internetu.
>                                                          Stepan Kasal

Jestli to chapu dobre, je tu podstatny rozdil v tom, ze
talk clovek at stroj.jeho.domena mi umozni komunikovat jenom s timto clovekem
(obcas to pouzivam na SunOS4.1.1.B, ale jen localne, tj. je-li onen vzdaleny
telnetem napojen na muj stroj, nebo opacne-- primo talk na cizi stroj z
nejakeho zahadneho duvodu nekdy zpusobi zhrouceni naseho routeru -
PCROUTER2.2 19200 bps na PP06, wd8003), zatimco IRC je neco na zpusob
babiho snemu ;-) , kde si vyberu diskusni kanal a muzu komukoli kecat do
cehokoli. Dokonce se pry ma zacit tim, ze si prikazem list prohlednu o
cem je kde rec --- tedy vlastne CB jako u vysilacek.
Podotykam, ze jsem zatim zkusil IRC jednou, ale odezvy byly straslive,
tak jsem to po nekolika plkech quitnul, nicmene hodne lidi se tim asi bavi
(ja jsem mel v 20hod asi 590 aktivnich).

Podle meho nazoru na pobaveni se s kolegou o problemu je nejlepsi pouzit
talk (pokud chodi a neshodi router :-(   ), zatimco IRC je hracka pro lidi
na T3 linkach, co nevedi co s casem.

Timto prispevkem jsem ale nohodlal rozpoutat nejakou Filipiku (FLAMES).
*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 85201, l. 361      *
*  Stelarni oddeleni                          (02)   724525             *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (02)   881611             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda at sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            aststel at csearn.bitnet     *