Elm-otazky

Juraj Panko Juraj.Panko at tuke.sk
Wed Dec 14 07:45:28 CET 1994

			Dobry den !

> Zacinam pracovat v Internete a momentalne sa "podrobnejsie"
> bavim s postou ELM. Bohuzial nikto z mojho blizkeho okolia
> mi nevie odpovedat na tieto moje otazky: (pouzivam ELM 2.4 PL6)

> 1. Ak chcem mat istotu, ze adresat dostal a precital si moju
>    spravu, vraj si mozem pri odosielani spravy predpisat, ze mi
>    ma byt zaslane potvrdenie o jej prijati. Toto potvrdenie by
>    mi malo byt poslane v okamziku, ked si adresat moju spravu
>    skutocne precita, nie vtedy, ked sa objavi v jeho virtualnom
>    snimaci. Ako to dosiahnem?
Zial tuto moznost VSEOBECNE v internete nemate, preoze zavisi (okrem
mnozstva inych veci, ako to uz v heterogennych sietach byva :-) od front-end
programu (citacky) posty, kde nie kazdy program obsahuje potvrzdovanie
precitania posty (BTW: mnohi ludia povazuju taketo "kontrolovanie" za
neeticke a hodnotia ho ako zasah do svojho sukromia, ale to skutocne iba ako
BTW) Sucasne sa neodporuca posielat spravy s potvrdenim precitania do
konferencie - to Vas jej clenovia prestanu mat radi :-)

> 2. Pri posielani sprav, uz po ich napisani, mam moznosti :
>    s)end, f)orget, !)shell , c)opy file, h)eaders.
>    Zvolim h)eaders. Mohli by ste mi vysvetlit, naco su volby:
>    B)cc ,  R)eply-to, A)ction ,P)riority , I)n-reply-to,
>    Precede(n)ce ?

B)cc:	Blind Carbon Copy
sprava bude odoslana na ucty uvedene v polozke To, Cc, pricom kazdy z
pouzivatelov bude moct z hlavicky zistit, na ktore dalsie ucty bola
prislusna sprava zaslana. Tato sprava bude zaslana aj na adresy uvedene v
Bcc, uzivatelia z poloziek To a Cc nebudu mat tieto adresy v hlavickach
doslej posty (uzivatelia z polozky Bcc uvidia vsetky adresy, na ktore bola
posta odoslana ) Pouziva sa, ak chcete poslat kopiu listu tykajuceho sa
nejakej sluzobnej zalezitosti aj svojmu nadriadenemu, napriklad)

R)eply-to:
Do polozky sa uvedie adresa na ktoru bude zaslana pripadna odpoved na
spravu, ak adresat zvoli volbu R)eply (priklad: sekretarka pise list, na
ktory ma byt odpovedane jej sefovi, )

A)ction:
ktory program u prijmatela ma "spracovat" postu ( cize akysi ukazatel na
"pipe" u prijemcu.

P)riority: mozete zvolit U ako Urgent, pouzivatelovi bude tato sprava
indikovana ako Urgentna, na rychlost dorucenia v nasej casti internetu to
nema vyznam

etc...
> 3. Pri zobrazeni sprav vo folderi su prve dve polia kombinaciou
>    pismen. Prve pismeno moze byt ( N-new, O-old, E-expired,
>    D-deleted) - to je jasne. Druhe pismeno moze byt (C-confidential,
>    U-urgent, P-private, F-form letter, A- for messages that have
>    an a_c_t_i_o_n associated for with them, M-for a M_I_M_E
>    compliant message) , oznacuju trvaly stav.
>    Co znamenaju pismena A a M?
A: vid vyssie;
Mime:
rozsirenie MIME : pozri prislusne RFC
(podpora diakritiky, pripojene subory etc... )
RFC 1341,1344, 1428, 1437, 1496, 1521, 1522, 1523, 1556, 1641,
rfc najdete napriklad na:

>    Ako dosiahnem, aby som poslal postu s tymto druhym pismenom
>    (napr., ze je surna - urgent ) ?
>    Ma to nieco spolocne s mojou 2. otazkou?
ano, vid. vyssie, volba priority, ako bolo povedane, zmysel iba ako indikacia.
> 4. Ako sa robi automaticke podpisovanie?
vytvorite si subor, ktory uvediete v polozke signature vo vasom subore elmrc
(pri standardtnej konfiguracii by sa mal nachadzat v adresari ~/.elm
Persny popis vzoroveho elmrc s kompletnym popisom najdete v referencnej
prirucke k programu elm ( smerniky na dokumentaciu uvedene nizsie.
>          Ak mate niekto cas, mi to zodpovedat, budem velmi rad.
cas ma dnes malokdo :-), vraj su to peniaze :-)
Boli napisane mnohe dokumenty, ktore je mone velmi jednoducho najst na
Internete. Taktiez lokalni spravcovia a pracovnici Vasho uzla Vam urcite budu
napomocni ( malo by to byt v ich pracovnej naplni :-)

Smerniky na uzitocne informacie:
cesky

anglicky:
dokumentacia k ELM-u

FAQ k ELM-u
|      - ftp://ftp.cs.ruu.nl/pub/NEWS.ANSWERS/elm/FAQ
|      - ftp://ghost.dsi.unimi.it/pub/FAQs/Elm
       - mail request from cs.ruu.nl:
	 send mail to mail-server at cs.ruu.nl|
	with the following commands in the message body:|
           send NEWS.ANSWERS/elm/FAQ
           end

Juraj Panko
panko at ccsun.tuke.sk