K narodnim verzim (Re: Cesky Pmail)

Ales Horak Net. Admin. ALES at tunw.upol.cz
Fri Feb 11 13:12:10 CET 1994

> [...]
> Nejsou-li vyvijeci narodnich verzi cehokoliv darmozrouti, pak by jimi nebyli
> ani ti, kteri by kazdeho, kdo neumi plavat, misto plaveckeho vycviku cpali
> do nafukovaciho kruhu a nutili i plavce, ze museji plavat s kruhem, a jeste
> byli placeni z nasich dani (to se tyka prodeje narodnich verzi do statnich
> a jinych organizaci placenych ze statniho rozpoctu; pokud si je kupuji ti,
> kteri sami hospodari, je to jejich minus, pokud to nevnucuji dalsim jako
> cast sve nadstavby). Neni efektivnejsi naucit neplavce radeji plavat?

Myslim ze podobne analogie vzdy trochu zavani demagogii.

> Neznalost anglictiny samozrejme trestna neni, ale aspon mne se jevi jako
> urcity kvalifikacni predpoklad pro praci s vypocetni technikou.

Pojem "prace s vypocetni technikou" je podle me trochu siroky. Na
jedne strane jsou systemaci, programatori, atp. - pro ty by anglictina
mela opravdu byt kvalifikacnim predpokladem. Ale na druhe strane jsou
bezni uzivatele. Jako spravce site jich mam na starosti cca 300 a
ujistuju Vas ze i ti z nich, kteri anglicky neumi, jsou schopni
pouzivat pocitace pomerne efektivne.

> Nejhorsi je to, ze narodni verze jejich autori vetsinou prosazuji
> jako nahradu, nikoli jako eventualitu.

Tento pocit nesdilim (s vyjimkou hroziciho konsorcia
Telecom + 602 :-( )

> Nerad bych vsak rozviroval vetsi diskusi na toto tema, zvlast ne
> pak na pude teto konference.

Ani ja  :-)

                                          Ales Horak
                            Palacky University Computer Centre