K narodnim verzim

PETR JENDELE jendele at cs.felk.cvut.cz
Sun Feb 13 11:13:49 CET 1994

>Toto je asi ta nejlepsi odpoved na tahanice.
>
>Mimochodem k pouzivani WINDOWS vas nuti sluzba, kterou DOS neposkytuje?
>Nebo potrebujete udelat z 386 lepsi XTcko a ukllidnuji Vas presypaci
>hodiny. -)

Rekl bych, ze to prvni (uz jen napriklad jednotny ovladac tiskarny pro vsechny
programy).
	V kazdem pripade jsou programy, u kterych je pocesteni (resp. umozneni
pracovat s cestinou) zcela nezbytne (textove procesory, ...). Ale vzhledem k
velmi siroke skale kodu cestiny pouzivane na pocitacich (bratri Kamenicti,
PC a ISO Latin2, KOI8CS2) se vyslovene bojim pocestovani maileru. Je pravda,
ze "dobri" pocestovaci umozni u svych produktu pouzivani alespon vsech vyse
uvedenych kodu cestiny a prevod na ASCII 7bit, ale ruku na srdce, kolik takovych
znate? Sam jsem jiz upravoval tzv. komplexni baliky programu pro nejake firmy
prave kvuli cestine (minimalne ovladac tiskarny /T602 X tiskarnove upravovace
cestiny z DOS/).
	Nevim jak kdo z Vas, ale ja nejcasteji mail, ktery prijde s diakritikou
rovnou mazu (ve skole mam na VAXu KOI8, ale terminal to stejne neumi, doma na
PC se se zapinanim cestiny v DOSu, neni-li to nezbytne, neobtezuji). A bez
spravneho zobrazeni s diakritikou tyto zpravy vesmes nebyvaji citelne. Pokud
jsou navic po ceste orezany na 7bit, nepomuze uz zadny kod cestiny...

Odpustte, prosim, toto nedelni tlachani :-)
						Petr Jendele