LOKALIZACE??? (Re: Cestina, email, ...)

Lubos Kaspar kaspar at cnb.cz
Mon Feb 21 09:17:59 CET 1994

> Subject: Cestina, email a co na to Sun Microsystems
> vysla z toho pomerne slusna specifikace. Dneska jsem mluvil s lidmi od Sunu,
> kteri jsou zodpovedni za ceskou lokalizaci Solarisu,. Nektere pozadavky,
                                  ^^^^^^^^^^
> ktere zde zaznely, jsou v Solarisu samozrejme. Prepnout uzivatelske rozhrani
> Jan Schmidt, CVUT FEL

Dekuji za stridme shrnuti diskuse, ktere urcite prispeje k uklidneni vasni
a vetsimu porozumeni.

Jedina vec, ktera mi neni jasna, je geneze terminu LOKALIZACE pro vytvoreni
narodni verze. V beznem jazyku lokalizace znamena umisteni nebo zjisteni
mista. Mohl by mi nekdo vysvetlit, kde se objevil tento "termin" jako
oznaceni pro vytvoreni narodni verze? Jde o prejate slovo? Pokud jde o
prevod z anglickeho "location", zda se mi to podobne nestastne, jako kdyby
nekdo prelozil "control" jako kontrolovat misto ridit.
Doufam, ze vysvetleni ze strany znalych bude zajimat i nekoho jineho. Dekuji.
--
						Lubos Kaspar
						Ceska narodni banka