Co je FTP?

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Sat Mar 26 13:35:52 CET 1994

>From: "Martin Masa student K315" <MASA at feld.cvut.cz>
>To: net at cs.felk.cvut.cz
>Date: Fri, 25 Mar 1994 18:20:58 MET-1
>Subject: Co je FTP?
>
>Chtel bych se zeptat, jestli nekdo nevi, jak se pouziva FTP.
>Podarilo se mi zatim zjistit pouze to, ze se jedna o program nebo o
>protokol, pomoci nehoz se mohou kopirovat soubory po Internetu (za
>predpokladu, ze je znama adresa, kde dane soubory jsou).

Martine,

na cesnetovskych gopherech je ceska prirucka sitovych informacnich sluzeb
obsahujici take kapitolu o FTP. Pokud jste odkazan pouze na e-mail, tak
ji ziskate treba z libereckeho gopheru gophermailem tak, ze poslete e-dopis
na adresu gopher at czechia.eu.net:

----- zacatek e-dopisu -----
Split=0
Menu=0
#
Type=0
Port=70
Path=0/pub/network/info/cesnet/documents.cz/sitove-informacni-sluzby/ftp
Host=gopher.vslib.cz
#
----- konec e-dopisu -----

Jako odpoved dostanete text kapitoly o FTP. Chcete-li menu cele prirucky,
poslete stejny e-dopis, pouze radek Path zamente:
Path=1/pub/network/info/cesnet/documents.cz/sitove-informacni-sluzby

Nedavno jsme v NET zverejnili FTP FAQ (kvalifikovane odpovedi na casto
se opakujici otazky k tematu FTP) z ledna t.r. Pouzivam tuto prilezitost,
abych upozornil, ze prave byla zverejnena nova verze. Umistuji ji na
omicronovsky gopher. Odtud ji lze stahnout napr. e-dopisem:

----- zacatek e-dopisu -----
Split=0
Menu=0
#