CDROM

Petr Skoda skoda at pleione.asu.cas.cz
Tue May 31 13:48:21 CEST 1994

On Tue, 31 May 1994, Ales Horak wrote:

> V serveru (novell 3.12) je 7 internich CD mechanik, vsechno je celkem
> v poradku, ale kdyz se pokusim namountovat CD disk s vetsim objemem
> dat nez cca 1 GB, tak mi to rekne ze jsou porusene odkazy z FAT na
> fyzickou strukturu disku, takze cannot be mounted. Dany disk je ale
> pri tom v poradku, protoze v singl mechanice pripojene k PC se
> normalne precist da. Napada nekoho neco ? Je mozne, ze Novell tak
> velky disk proste neprecte ? (V dokumentaci k NetWare 3.12 toho o
> podpore CDROMu moc neni )
>
>               diky za kazdy podnet
>
>                                           Ales Horak

Nevim jestli to pomuze- ale kdesi v Newsech jsem cetl podobny problem
s pripojovanim disku nad 1GB k sunu se SunOS 4.1.1 - sel naformatovat,
ale pri kontrole hlasil chybu. Vysvetleni znelo, ze je to dano pouzitym
SCSI protokolem , ktery az do verze 4.1.1 podporoval jen 6bytovy  prikaz
pro adresu target clusteru (nebo tak nejak), coz umoznuje se ptat jen
na 1 GB dat - mozna to je totez, novejsi verze sunosu pry maji prikaz
rozsireny na 8 byte.
Podotykam, ze tomu plne nerozumim a jen volne (po pameti tlumocim) podstatu
(asi nepresne) - Pro me z toho tenkrat vyplynulo, ze jsem 1.3GB disk
redukoval na 2 partitions a to chodi i se sunos 4.1.1, dal jsem se s tim
nezabyval.
Mimochodem, jaky CDROM ma 1GB (podle blue book a jinych barevnych knih
je maximum (po vynechani samoopravnych kodu na CDROm asi 640 MB !!) ?
*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 85201, l. 361      *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 857361, 857136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (02)   881611             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda at sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            aststel at csearn.bitnet     *