Continue: Zapojeni do CESNETu pro kohokoli?

Ing. Jiri Kuchta KUCHTA at gate.fee.vutbr.cz
Fri Nov 4 09:09:47 CET 1994

> Tedy vsichni slyste:

1.
> Mam za to, za na vypocetnich prostredcich skoly se mohou hrat hry.
2.
> Mam za to, ze si studenti mohou tahat ze sveta co chteji.
3.
> Mam za to, za prostredky skoly, vlozene do vyuky studentu nemaji byt
>   uzamceny pod zamkem a vyuzivany pouze po malou cast dne.
5.
> Mam za to, ze se mohu provozovat sebevzdelavani v ramci Internetu v takove
>   mire, kterou unesu.

Ja ano. A snazil jsem se to v ramci WAN.42 nekolika lidem uz
vysvetlovat. Nepochopili. Maji proste jine priority.
1.
Pokud jsou pocitace ve stredisku (provoz 7-22, v dobe diplomek non
stop) vytizeny rozvrhem na 95%, tak povazuji za nezodpovedne, kdyz by
tuto kapacitu nektery student vyuzival na hrani her nebo na vyrobu
svych komercnich programu a jiny student by cekal na uvolneni
pocitace pro praci na diplomce. Naprosto nesouhlasim s tim, ze kdyz
si studak "objedna" nebo "ma na rozvrhu" urcity strojovy cas, tak ze
si v nem muze delat co chce. Toho casu a pocitacu je VZDY (alespon u
nas) mnohem mene, nez zajemcu. A nezlobte se na mne- komercni
programy, i kdyz se na nich studaci samozrejme take uci, nemohu
schvalovat take.

2. Diskova kapacita je neustale mala. Mame-li cca 1200 (plus minus
nejaka ta stovka) uzivatelu, kazdeho limitujeme urcitou diskovou
kapacitou. To ovsem neznamena, ze ji musi do mrte vyuzit - pocita se
s tim, ze cast kapacity musi zustat volna pro pracovni, swap a
podobne soubory. Jinak proste nevyjde rovnice
pocet_uzivatelu*limit=kapacita. Jinak plati take bod 1.

5. Pokud si nekdo bez konzultace se systemaky objedna nejakou
zahranicni konferenci (nota bene naprosto se netykajici vyuky) a pak
se ve skole ukaze za par mesicu (treba po
prazdninach), tak  se nesmi divit, ze takovato cinnost nebude nadale
tolerovana. Tim se samozrejme nezminuji o newsech - to je neco uplne
jineho.

----
|Ing. Jiri Kuchta                                                  |
|Technical University of Brno                                      |
|Faculty of Electrical Engineering and Computer Science            |
|Department of Computer Science and Engineering                    |
|Bozetechova 2; CZ-61266 Brno                                      |