Kdo ma IP ? II.

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Tue Nov 8 08:11:06 CET 1994

> 1. Nekde na zacatku manualu od TCP/IP se pise, ze je zahodno nechat si
>    pridelit adresy, coz mi mluvi z duse, a proto jsem o ne pozadal.
>    Ze se v Emerice pripojeni do Internetu predpoklada samosebou, me
>    napada az v teto chvili.

V knizkach, venovanych TCP/IP, se zpravidla doporucuje nechat si pridelit
adresu i v pripade, kdy instituce zatim neuvazuje o pripojeni do
Internetu. Duvod je ten, ze az se pozdeji rozhodne k Internetu pripojit
(musime tam vsichni :-), spravce ma vetsi sanci se z toho nezblaznit.

Rozhodne nemuze byt na skodu o adresu pozadat. Pokud by soucasna politika
byla nepridelovat IP adresy nepripojenym institucim, spravce adres o tom
jiste bude vedet a zadateli to vysvetli.

> 3. Kdyz pujde do tuheho, neni problem tytez adresy pridelit nekomu,
>    kdo na Internetu skutecne bude. My tam nejsme - ke kolizi nemuze
>    dojit. Za prideleni adres jsme nic neplatili, nemuzeme tedy chtit
>    zadne velke garance.

Ja, jakozto spravce site pripojene k Internetu, bych nejake garance docela
pozadoval. Nicmene nemam strach, ze by je NIC nebyl schopen zajistit.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-329-374           Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-27397             Czech Republic