Vyvoj a filos.Internetu & BIG 38.

Petr Herman herman at dec51.lf2.cuni.cz
Wed Nov 9 08:51:28 CET 1994

> ...                                         Na skolach by to vsak malo byt
> sukromie posty malo byt zarucene. Opat ale ide o vyklad zakladneho principu:
>
> 		Je pristup k internetu pre studenta:
> 		   Pracovnou - ucebnou pomockou
> 				alebo
> 		       Akademickou slobodou ?!?
>
> 		O tomto je vlastne cela tato debata.
> Juraj Panko

Ja si myslim, ze se oboje nevylucuje:
 Muze byt ucebni pomuckou, vyuzivanou v ramci akademicke svobody.

Pokud decko ve skole vyfasuje pravitko, tezko mu zakazat, aby s nim
linkovalo i JINE sesity. A nebylo by vhodne, aby mu ucitel lezl
do techto JINYCH sesitu.
Jde o to, aby s nim nesermovalo o prestavkach, ale ani doma ne.
(Nici pravitko, rusi a ohrozuje ostatni a mohl by sobe nebo souperi
vypichnout oko.)
Proti tomu se pedagog muze a ma plnou vahou sve autority postavit.

Jen bych zduraznil slovo AKADEMICKA svoboda.
Myslim, ze je tim minena svoboda na urcite eticke urovni,
tj. nikoliv nevazana, bezbreha, bezohledna, a egocentricka "svoboda".

Petr Herman