este s****a na Inetu

Panko Juraj Juraj.Panko at tuke.sk
Tue Nov 22 08:15:38 CET 1994

 			Dear Netters !

 Prepacte mi, ze este raz na to tema, budem sa snazit byt strucny:

 Jiri Polach wrote:
 > OK. Jasne. Navrhuji z mnoha ruznych duvodu tuto vec proste nediskutovat.

 nesuhlasim pretoze:
 Myslim si ze panovi Kleintovi zabudol ( alebo nestihol) niekto povedat (asi
 mamicka, ked bol maly, ) ze ludia medzi sebou sa spravaju urcitym sposobom a
 urcite slova sa povazuju za nevhodne. Dajme takymto ludom sancu a skusme im
 to povedat my. Ak nebudeme proti hulvatstvu a sprostosti aktivne vystupovat,
 zavali nas ako lavina a nemusime to prezit( v slusnosti). Prislovie sice vravi,
 ze ak niekto pluje "zdola" "nahor" pluvanec spadne spat (nepamatam, citat nie
 je presny). Takto to bolo snad aj teraz, pretoze svojim prispevkom si snad
 najviac ublizil pan Kleint sam, ale ak nepociti, ze tato konferencia ( a
 snad aj tato cast Internetu ) podobny druh spravania odmieta tolerovat, moze
 sa nakoniec stat, ze bude podobny sposob spravania sa povazovat za normu a
 znak nezavislosti, slobody slova a kladny jav. (Aj v tej"tramvaji"by ubudlo
 sprostych slov, ak by sa nasiel niekto, kto by podobne prejavujucich sa ludi
 "vysadil".) Branme sa nasiliu ! Ak nechceme (alebo to nie je v nasich silach)
 proti nemu vystupit aktivne, prejavme aspon nesuhlas !

 Dali Sramek wrote:
 > Jsem zcela PRO, aby se za takove prispevky zabavovala konta dozivotne!
 > Nechtel bych se totiz stydet za to, ze jsem studentem VSE. Budou-li se ve
 > verejnych konferencich objevovat podobne literarni perly studentu VSE, asi
 > s tim stydenim budu muset zacit.

 U nas by dany pan musel odist zo servra, ktory spravujem (pokial by mi
 to niekto dal vediet) a zrejme (pokial by prave nerobil diplomovku ) by si
 minimalne na semester oddychol od internetu v ramci domeny tuke.sk
 (Technicka Univerzita Kosice).

 Zdenek Ford Muller wrote:
 > zasady pouzivani site typu Internet plati stale, ne?

 Pokial viem, Internet nema ziadne striktne zasady, typu zasad platnych v
 sieti BITNET (tato siet bola v CSFR skor ako Internet, preto jej pravidla
 sluzili ako vzor na vacsine akademickych institucii, ktore sa pripajali do
 EARN-u (europska cast BITNET-u). Ak sa nemylim, v Inete je zakazana iba
 cinnost narusajuca funkcnost siete. Existuje iba moralny kodex pouzivatela
 Internetu ( netiquette ) ale je to "iba" moralny kodex :-(

 Radim Bartos wrote:
 > - obsah a nikoli forma sdeleni je podstatna.
 > ...[deleted] ...
 > Pokud se nemylim tak svoboda projevu je garantovana ustavou.

 OK< ano. Ale zakony nemozu ludia obmedzovat v ich spravani
 (slusnom/neslusnom), to sa musia ludia obmedzit sami (ako pan Bartos uviedol
 nizsie), alebo ich (tych "menej kulturnejsich") k tomu musime doviest okolie.

 Sasa Janicek wrote:
 > Nemohu se zbavit dojmu, ze vetsina ucastniku konference zastava nazor, ze
 > Internet je zalezitost exclusivni, jen pro vyvolene s vysokym I.Q.,
 > jistych moralnich zasad, chovani atp. Ve skutecnosti tomu tak neni,
 > soucasna tendence je zpristupnit ji kazdemu.

 Takym kedysi bol. A neviem preco by sa malo stale to lepsie prisposobovat
 tomu horsiemu. OK< nech ma pristup k Internetu kazdy - kazdy moze vojst do
 poslucharne na univerzite (vravievali nam ked sme studovali, prednasky su
 vraj VEREJNE - akurat nemali prednasajuci radi, ak si studaci robili zaznam
 na magnetofon, nie vsak kvoli studakom, to kvoli StB - tazko sa sustredite
 na prednasku, ak musite mysliet, ci sa dana veta nebude dat pouzit proti Vam
 A studakov-informatorov sme mali uz na strednej skole !!! - aj tak sa dalo
 pripravovat na karieru - ale to je o inom ) Ale ak tam zacne hulakat, tak ho
 studaci vyhodia, pretoze su na univerzite kvoli niecomu inemu a povacsinou
 to nie su prave tie sproste slova. Preto ak chce byt niekto sprosty na
 internete, nech zalezie do alt.tasteles, ale nie do normalnej konferencie
 s pracovnym zameranim.

 > Obdobne plati o vzdelani a alespon v teorii studovat muze kazdy blbec.

 OK< moze, ale NEMAL BY DOSTUDOVAT ! Blebec inzinier, lekar, pravnik - o com
 to je ?  (zial dnes na niektorych "absolventoch" univerzit vidim, ze to co
 kedysi zvladli stranicki tajomnici, dnes zvladnu peniaze.) Este ze su
 (zatial) v mensine.

 Prejst sproste spravanie mlcanim, pohrdanim, z hladiska toho, ze sa nebudem
 spinit s tym "svinstvom" dole, moze viest k tomu, ze toho svinstva pribudne
 a postupne jeho hladina "vystupa" az k nam :-(

Ospravedlnujem sa za dlhy prispevok. Preco som ho napisal je v
 predchadzajucom odstavci.