Dalsi Za***ny omezovani svobod na Internetu

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Tue Nov 22 19:50:58 CET 1994

Dobry den,

po precteni predchozich prispevku mam dojem, ze zakladni otazka byla
ponekud nestastne navozena a nebyla vlastne zodpovezena. Dovolim
si problem parafrazovat a uvest na hypotetickem prikladu.

Dejme tomu, ze existuje skupina alt.c++.compilers.relax :-), ktera je
urcena k tomu, aby si kazdy od plic zanadaval na kvalitu soucanych
kompilatoru a neodnasela to jeho zena a deti :-). V takove skupine
jsou tedy silne vyrazy normalni a akceptovane. Podle me zni otazka
takto: ma muj administrator pravo mi zatrhnout prispivani do teto
skupiny pro ty silne vyrazy?

Pokud mi lide budou nadavat a jeste CC:postmaster, tak mi samozrejme
zavrit usta musi.

Myslim, ze administratori musi stihat _nepatricne_ chovani. Muze se
stat, ze silne vyrazy nekdy (v dosti singularnich pripadech) _nejsou_
nepatricne chovani. Charta EARNu proste rika, ze takove vyrazy jsou
vzdy nepatricne - analogie EARNu s akademickou pudou je zde na miste.

Tato debata ma obecnejsi souvislosti. Soucasna literatura a jine umeni
se dost casto zabyva "ohledavanim tabu" a vznikaji z toho podobne
neprijemnosti, napriklad revue VOKNO mela popotahovani pro pornografii.
Porad TV NOva je dalsi ukazkou.

A tak se mi zda, ze opravdu jedina cesta je vzdelavat sve uzivatele.
U nas se to zda fungovat.

Jan Schmidt
FEL CVUT

PS. Kdyz jsem kdysi delal s Vopickou na jedne masine, byl to rozumny
clovek - co se tam vlastne deje???