***** Vysvetleni

Milos Kleint xklem05 at vse.cz
Thu Nov 24 08:42:41 CET 1994

In article <199411220703.AA02292 at vse.vse.cz> you write:
>From: XKLEM05 at st.vse.cz (Kleint Milos IN)
>Subject: ***** Vysvetleni
>Date: 22 Nov 1994 08:03:34 +0100

> Rad bych vysvetlil co me k napsani toho inkriminovaneho  mailu vedlo.
> Nebylo to tak, ze bych rad sproste nadaval, ale spis o neco hlubsiho.
> Jde mi o to, ze kazdy clovek ma jiny nazor jiny pohled na vec,
> a pritom nekteri lide tady muzou svoje nazory prosazovat moci.
> Treba tak ze mi ted seberou konto. :)
> A to byla ta hlavni vec na kterou jsem chtel upozornit.
> Pokud se nekdo citil urazen, tak se omlovam.

V utery jsem nemel moc casu na odpovedi, tak to ted nahrazuji.
Tak jeste jednou: NESLO MI O LEGALIZACI SPROSTYCH SLOV.
Byl to pouze prostredek. Takova sonda, pruzkum nazoru.
Ale ted bych se rad vyjadril k nekolika vecem ktere me zarazili:

1. Budu parafrazovat: Internet je pro elitu a luza se sprostyma slovama tu
nema co delat.
HUH?! Co je to elita? Kdo je to?  Za elitu se v jistem okamziku muze
povazovat kazdy. Napr. Skinheadi se take povazuji za elitu naroda.
S takovym kastovanim lidi na elitu a neelitu nemuzu souhlasit a popravde
receno me desi. Jaka elita to vlastne na Internetu je? Vysokoskolaci?
Slovo elita vyjadruje az skoro nadrazenost a ja si nemyslim ze jsem ja (
nebo vy) necim lepsim nez jiny lidi ktery to dotahli jenom na zakladku.
V tomhle vidim nejvetsi rozdil mezi pomery u nas a jinde. Kdyz se podivate
do jakehokoliv Newsweeku tak tam pokazde najdete neco o Internetu. (maji
na to specialni kolonku cyberscope. U nas jsem zahledl par sporadickych
clanku v pocitacovych casopisech. Ono totiz asi jenom u nas si nekdo
mysli, ze Inet je pro tzv. "elitu" a ma tak zustat. V zahranici si myslim
ze se spise snazi zpristupnit "information Highway" komukoli.
A jeste jeden priklad na nebezpecnost slova elita: NSDAP byla podle jejich
clenu take elita nemeckeho naroda.

2. Dalsi vec. Nelibily se mi nektere odpovedi typu : ja byt vas admin tak
uz si ani neskrtnete.
Pohybujeme se tu ve virtualnim svete.(coz je neoddiskutovatelne) vse co
delame vyjadrujeme pomoci slov. Takze kdyz ja jsem pouzil sprostych slov
tak to je jako bych do nekoho strcil. Treba jsem do nej ani strcit nechtel
ale strcil. On se na me podival, vytahnul bouchacku a ustrelil mi hlavu.
Neni to trochu prehnana reakce? Snad by stacilo takoveho cloveka bud
ignorovat nebo napsat ze se mi jeho zpusob vyjadrovani nelibi. (jak hodne
lidi napsalo). Jiny priklad: v newsech zahranicnich se casto v ruznych
skupinach objevuje (asi jste se s tim take setkali) mail typu MAKE MONEY
FAST. Ten mail nema s diskusi take nic spolecneho, nekoho muze i rozcilit
ale jeste jsem nevidel ze by mu nekdo takovym to zpusobem vyhrozoval.
 Optimalni reseni ktere bych ja videl by bylo po dohode s ostatnimi
subscribery te ktere skupiny(jakesi volby nebo neco), dotycnemu proste
zakazat pristup do teto skupiny.
Hlavne aby to ted nekdo nezakazal me :)

Dekuji za pozornost.
Tesim se na odpovedi.