NCSA Telnet & Ochrana dat

Lubos Pavlicek pavlicek at vse.cz
Tue Nov 29 12:18:43 CET 1994

In article <199411291022.AA06487 at vse.vse.cz> you write:

>Dobry den,
>Narazil jsem na problem .
>Pokud spustim NSCA Telnet .... jak udelat aby nekdo na jinem stroji
>nekde daleko v internetu nemohl napsat tohle:

>ftp jedno.malinke.IP.cislo.cz
>PC TSR ftp rezident server
>Username:Anonymous
>User login in
>bin
>mget *
>mdelete *
>bye

>a tim si udela kopii vsech svych souboru a vsechny smaze( pripadne si
> [...]

Problem neni v programu NCSA Telnet, ale v jeho konfiguraci (aspon u verzi,
ktere pouzivame u nas na skole). V konfiguracnim souboru je mozno uvest, zda
se ma povolit sluzba ftp (a tez sluzba rcp) a tez soubor s hesly. Jak
vytvaret soubor s hesly zalezi na verzi, doporucuji nastudovat dokumentaci.
U nas mame sluzbu ftp povolenou s tim, ze misto souboru s heslem mame uveden
soubor nul. V tomto pripade ftp funguje, nutno vsak pri prihlaseni zadat
heslo, ktere program nahodne vygeneruje pri stisknuti klaves Alt/W (mozna v
nektere verzi se pouziva jina kombinace klaves).
Nasleduje odpovidajici cast souboru config.tel

ftp=yes			# do you want ftp enabled?
rcp=no			# do you want rcp enabled?
passfile="nul"                  # name of file to find FTP passwords in

Lubos Pavlicek
pavlicek at vse.cz