Paket radio na Internetu?

Dan Stanek STANEK3 at JONAS.ZCU.CZ
Wed Nov 30 08:12:44 CET 1994

> Neporadil byste mi nekdo, jak se pripojit pres paket radio na
> Internet? Co je k tomu potreba, kam a na jakych frekvencich se
> pripojit, jestli potrebuju nekde ziskat specialni account atd.
> Jde to v Ceske republice? Diky za kazdou informaci.
> Radek Sedlacik

  Dobry den.

    Uvodem bych chtel podotknout, ze me informace nemuseji byt
nejaktualnejsi. V Internetu existuje domena ampr.org . Kdyz se
podivate (treba Nefindem) podrobneji na e-mail adresy, zjistite, ze
se jedna v podstate jen o radioamaterske stanice, nody nebo bbs.
Jedna se pravdepodobne o soukrome e-malove adresy zpravcu a podobnych
lidi (bohuzel zadna z OK).
    Dale:
      V PR (Packet Radio) existuji tzv. Internet nody. Nejsem si
stoprocentne jist, ale tyto nody (uzly) maji s Inetem spolecneho
pouze to, ze ho vyuzivaji pouze jako linku na dalsi nody (tedy opet
jen PR). V praxi to znamena, ze mate zpristupnenou sluzbu telnet, ale
jen v ramci domeny ampr.org . Jak takovyto uzel vypada se
muzete podivat z PR napr. na OE5XUR nebo z Internetu telnetem na
uhm.ampr.org (id i heslo je vase znacka).
    Myslim, ze vam usetrim hodne casu, kdyz vam sdelim, ze jakykoliv
pokus o telnet ven z ampr.org ci do (z Inetu) je doprovazen hlaskou
"Permission denied...".
    Jediny zpusob (pro verejnost), jak navazat spojeni, tedy vidim v
tom, ze stanice, ktera se pripoji z PR na I-Nod vejde v konverzaci se
stanici pripojenou z Inetu.

    Zaverem bych chtel vyjadrit sve presvedceni, ze jsem neco
duleziteho jeste neobjevil. Pokud ano, rad bych se o tom dozvedel.

                                        Zdravi Dan.

Dan Stanek      Internet e-mail: stanek3 at jonas.zcu.cz (PMail)  or
                                 stanek3 at scylla.zcu.cz (Unix)
                   Packet radio: OK1KPU at OK0NF.TCH.EU  or
                                 OK1KPU at OK0PPL.TCH.EU