Zapojeni do CESNetu pro kohokoli?

David T. Rataj xratd01 at vse.cz
Wed Oct 26 14:38:19 CET 1994

	Dobry den,

	na Invexu jsem navstivil nenapadny stanek CESNetu, kde se mi
	vsak dostalo informaci, ktere me posadily do zidle.

	Jak pravi informacni letacek a jak mi potvrdil i clovek
	na stanku, CESNet nabizi vsem organizacim pripojeni
	na CESNet, dle vyberu komutovane ci pevnou linkou.
	Nejnizsi mozna cena, tj.komutovane spojeni (muj vlastni pocitac
	a modem, kterym si budu volat na nejakou blizkou site) je
	pausal 1500,- Kc za mesic!!! (pro nekomercni organizace) Pritom
	zadny zavadecip	poplatek, zadny limit ani v mnozstvi
	ani v case. Zadny tarif	za pocet jedno-obou-smernych kilobytu.
	Jsem student- zatim laik, a vyvstaly proto prede mnou otazky,
	ktere snad bude moci nekdo zodpovedet.

	1.Domnival jsem se, ze Internet a jmenovite CESnet jsou prisne
	nekomercni site. Clovek na stanku tvrdi opak: ja sam jsem ve
	skole povinen vyvarovat se komercni cinnosti, treba i jejich
	naznaku (hromadne shaneni brigad napr.)
	2.Neni 1450,- Kc za mesic a zdny limit trchu malo? Zda se mi
	to neuveritelne. U nas (VSE) je kazdy pokus o pouzivani
	CESNetu nebo nedej boze Inetu STUDENTY tezce pronasledovan,
	domnivam se ,ze z kapacitnich duvodu. Bude takovy poplatek
	stacit na rozsireni site?
		Dekuji za odpoveed
					David Rataj,student VSE