Continue: Zapojeni do CESNetu pro kohokoli?

David T. Rataj xratd01 at vse.cz
Wed Oct 26 15:41:35 CET 1994

>studentska verejnost zrejme zije v blahem domeni, ze krutasi jsou
>pouze v Brne, kdezto v Praze je primo internetovy raj.

Mozna, ze jsem se trochu spatne vyjadril. Pouzivani Inetu je siroky pojem.
Pouzivani mailu studenty je na VSE (az na drobna a nutna omezeni) zcela bez
limitu (diky Bohu a nasemu VC). Ostatni sluzby jsou vice ci mene omezovany,
ale nikoli na zaklade limitu ci technickeho omezeni, ale ciste individualne.
Navic: u nas ma pristup k Inetu (pouzivani mailu) KAZDY student. To je dost
vyjimecne.

>Dost by se mi pricilo, aby  timto pojmem byl oznacen ten uvadeny
>"studentsky pokoj". Myslim, ze studenti by si meli tyto sve problemy
>resit svymi volenymi zastupci na urovni skoly.

	Tomu trochu nerozumim. Jaky problem? Obracet se volenymi zastupci by
byl asi nesmysl. Individualni prace studentu nema se skolou nic spolecneho (
to neni z me hlavy). Pokud mam zajem o pouzivani Inetu na ramec skolni
vyuky, a budu mit moznost si takovou vec zakoupit, ucinim tak.

>Jinak bych si vas dovolil upozornit, ze bezna prace s I-netem to
>pripojeni rozhodne nedokaze vytizit "na 100%". Pokud ovsem nejde o
>praci ve smyslu nonstop tahani fajlu z druheho konce sveta.
	Nekteri spravci univerzitnich siti vychazeji z predpokladu, ze
studenti jsou "zli", tj.nezodpovedni a notoricky porusuji vsechna pravidla.
Nejcastejsi veta, ktere se nam dostava, je "O tom se s vami nebudu bavit."
Vsichni studenti ale nejsou takovi.
	Take se domnivam ,ze pokud by student Inetove spojeni zakoupil,
urcite by se snazil dodrzovat pravidla a pokud bude nutne potrebovat "fajl",
urcite se nejdrive podiva do blizkych zdroju, nez "na konec sveta".
	100% je prehnana cislovka, ale onen zmineny "studentsky pokoj" by
znamenali napr. tri lide, z nichz kazdy by se snazil ziskat sve potrbne
informace a data. Tedy, linka by pravdepodobne nezahalela.

	Presto, "studentsky pokoj" asi skutecne neni "neziskovou
organizaci", ale prece jen ...

	BTW, "studentsky pokoj" -> slysel jsem, ze se bude zavadet ci
dokonce zavadi Inet na koleje na Stahov primo do pokoju. To je jeste
horsi/lepsi ? nez pripojovani studentu za vlastni penize.

				predem dekuji za odezvy
				David Rataj, student 2.roc. VSE