Komercni Internet

Ing. Martin Molhanec MOLHANEC at feld.cvut.cz
Wed Oct 26 17:26:31 CET 1994

> Dobry den,
> na Invexu se prezentovala firma SkyNET a nabizela komercnim organizacim
> pripojeni na Internet.
>
> Ceny se pohybovaly:
> Dial-Up (SLIP,PPP)
> 9600  Baud     32?? Kc
> 14400 Baud     ???? Kc
> 19200 Baud     ???? Kc
> 28800 Baud     94?? Kc

    Taky jsem o tom neco slysel. Ten clovek memu kolegovi z USA
nasliboval, ze nebude muset platit vic nez v USA !?

> Mesicni poplatek za pevnou linku kolem 50.000 Kc + zrizovaci poplatek 6????.
> To vse (vcetne Dial-Up rezimu) pri neomezenem prenosu dat po CZ i do sveta.
>
> SkyNet tvrdil, ze je vlastne CESNET. Jak je to s ryze akademickym internetem
> v CZ ? Neni dnes nahodou placen internet z penez danovych poplatniku ?

    IMHO zcela urcite ANO. Prvni komercni uzivatele urcite pojedou na
ukor skol. Pochopitelne on ten dial up sit asi tak nezatizi, jako je
zatezuji skoly, ktere jsou na pevnejch linkach.

    Nicmene podle smlouvy nic nebrani zakaznikovi za nejnizsi sazbu v
Praze, aby si za 1.6,- ze stare ustredny jedenkrat zavolal a zustal
tam 24 hodin vyset a provozoval treba reklamniho servera WWW.

    Udela to 10 zakazniku a VC CVUT dojdou linky terminalovem serveru
:-))

    Martin

*  Ing. Martin Molhanec            voice: (+42 2) 2435 2118          *
*            Czech Technical University in Prague                    *
*  Faculty of Electrotechnics      fax:   (+42 2) 311 7498           *
*  Department of Electrotechnology Internet: molhanec at feld.cvut.cz   *
*  Technicka 2                     Bitnet:   molhanec at csearn         *
*  166 27  PRAHA 6, Dejvice        Fidonet:  2:420/12.102            *
*                  C Z E C H   R E P U B L I C                       *