Continue: Zapojeni do CESNetu pro kohokoli?

David T. Rataj xratd01 at vse.cz
Thu Oct 27 16:26:41 CET 1994

>Uvedene narizeni rektora jasne specifikuje, k jakemu ucelu mohou studenti
>a zamestnanci VSE vypocetni techniku VSE pouzivat. V pripade studenta
>prichazi v uvahu "v ramci vyuky"; hrani her nebo jine soukrome aktivity

	S tim bych si dovolil osobne nesouhlasit. Prikaz rektora c.38 (
prezdivany Velky Prikaz) = (pro nezasvecene je to vnitrni narizeni VSE o
vyuziti vypocetni techniky) ma zejmena v definici oblasti vyuziti vypocetni
techniky jasne deklarativni formu. Hovori se tam o vyuziti pouze k "vedecky,\
m, pedagogickym a vzdelavacim ucelum." Dosud nikdo nespecifikoval, co se pod
timto skryva nebo specifikoval tak, ze to odporuje soucasnemu stavu.
Definice "pouze v ramci vyuky" je toho prikladem: nikde se neuci: news (o
vsech tech tematech, ktera tam jsou ani nemluve), mail, informacni servis (
jizdni rady, mapy, inzerce) a presto jsou tyto veci vice nez tolerovanym
dalo by se rici spise podporovany.
	Pouze EMPIRICKYMI POZOROVANIMI (metoda "Zkus a uvidis" a
metoda ""Naved nekoho a uvidis" jsem dospel k vykladu zmineneho prikazu,
ktery je aplikovan do praxe.
	Mail: zatim jsem na vlastni oci nevidel perzekuci za poslani mailu,
i kdyz ruzni pracovnici VC obcas formuluji nazory, ze pouzivani mailu
studenty je take poruseni prikazu. Viz. o dva odstavce vyse. Tedy rekneme
tolerovany.
	Sluzby Inetu poskytovane davkove (postou): objevily se
pripady postizeni za vyuziti nekterych sluzeb. Rekneme tedy: castecne
tolerovany.
	FTP: stihano. Predmety, kde se neprimo vyucuje FTP jsou skutecne asi
dva, takze se vetsinou ani nikdo nepta, zda se jedna o soubory v ramci
vyuky. FTP pristup v ramci VSE je pravdepodobne tolerovan.
	Informacni sluzby dostupne TELNETem: kupodivu zrejme tolerovany.
Alespon jsem se nesetkal s nekym, kdo byl potrestan napr. za uziti netfindu.
	BBS: Stihany, pravdepodobne krome bbs.vse.cz
	IRC: Tezce stihany.
	MUD: Velmi tezce stihany.

>Neni mi jasne, ceho by se mel bat student, ktery sit a ostatni prostredky
>vypocetni techniky VSE pouziva k tomu, k cemu je pouzivat ma.

		Viz.vyse.

> Pochopitelne, pokud se nekdo venuje soukromym aktivitam, muze mit
> problemy.
S tim souhlasim. Jakakoli osobni aktivita na siti VSE se nemusi vzdy
vyplatit.

			Predem dekuji za vase nazory a pamatujte,
			ze v zadne pripade nechci vyvolat, to
			cemu se v diskuznich skupinach rika
			"flame-wars".

				David Rataj, student 2.roc. FIS VSE