Filosofie a vyvoj Internetu (WAS: Zapojeni do CESNetu...)

Milos Kleint xklem05 at vse.cz
Mon Oct 31 08:39:03 CET 1994

> [...]
>na (virtualne) zive jedince. O MUDech jsem si precetl seriozni studii,
>kterou zpracoval kdosi z CZ (jmeno autora nemam po ruce, ale nekde bych
>cely ten material mel jeste mit). Pak jsem venoval asi 10 minut casu
>napsani scriptu, ktery asi 14 dnu sbiral statisticka data o komunikaci
>s MUDy na mezinarodni lince. Pozoruhodne bylo, ze komunikace probihala
>prevazne ci temer vyhradne s temi MUDy, ktere byly oznaceny jako akcni,
>zatimco zastanci ci propagatori temer vzdy argumentovali temi neakcnimi,
>ktere se mi techdy jevily jako znacne mensinove.

Bylo by zajimave si tu studii precist. Jestli neni moc dlouha poslete ji
prosim do teto konference. Pokud dlouha je prosim vas o zaslani na muj mail.

BTW jak nekdo z CZ muze vypracovat SERIOZNI studii, kdyz vlastne vsude jsou
MUDy zakazany ? A nebo jsou zakazany jen pro nekoho?

>Zaplatte si komercni pripojeni a delejte si co chcete - ostatne tohle
>vyjadreni vlastne take neni presne, protoze ani pak nesmite delat
>cokoliv. Ale vami zadane socialni interakce si asi budete za sve
>penize moci doprat dostatek, az do uplneho vycerpani. Treba ale take
>ne, cetl jsem, ze kdesi (Australie?) MUDy v urcitem okamziku museli
>zakazat, protoze jim to zahlcovalo sit.

Co jsem ja mel kamarady v Australii, tak ti MUDovali z university v tri
hodiny rano a nikomu to nevadilo. :)

Ale o tom jsem vlastne mluvit nechtel. Rad bych tuto diskusi rozsiril. (
zatim je to pouze hadani mezi studenty a panem Vopickou)

Rad bych znal nazor ostatnich na takova temata jako ucel Internetu, budouci
vyvoj Inetu atd.

JA sam si osobne myslim, ze Internet je jiz svou podstatou a stavbou
anarchisticka (fuj to je ale slovo) svobodna komunita. KAzde omezeni ktere
nema ciste technicke duvody muze jenom skodit. Vzpominam si ze jsem nekde
cetl, jak v pocatcich INetu byly pouse jedny diskusni skupiny (ted si
nevzpomenu na nazev) a kazda skupina musela byt schvalena jistymi
administratory. A co se nestalo nekdo chtel zalozit skupinu .sex. A to
neproslo. No tak se nastvali a udelali si vlastni diskusni skupiny mam dojem
ze rec. A bylo po omezenich. Ted uz kazdy diskutuje o cem chce. BTW mi to
velice pripomina aferu se skupinou vse.vtipy, ktera byla ihned zrusena
jakmile tam nekdo poslal ostrejsi anekdoty.

A dale INet jiz davno neni pouze domenou pocitacovych odborniku, ale
prorusta do vsech vrstev a skupin lidi. (alespon v USA a zap. Evr.)
Inet ma byt kostrou Informacni dalnice presidenta Clintona. NEkdo
upozornuje, ze to bude znamenat uplny zvrat v tom jak funguje demokracie,
jelikoz kazdy bude mit moznost se verejne vyjadrit ke vsem moznym tematum...

OOps... uz musim koncit , musim na prednasku,

Milos Kleint