zaloha

Juraj Panko Juraj.Panko at tuke.sk
Tue Apr 4 14:02:05 CEST 1995

			Dobry den !

According to Marek Balaz.
> Mohol by mi niekto poradit najvhodnejsi typ zariadenia, na ktory sa da
> dlhodobo zalohovat velke mnozstvo digitalizovanych dat?
(neporozumel som, ide o skladovanie dat, alebo zalohovanie dat?)

Zalezi od toho kolko penazi mate....

Magnetoopticke disky
Najrychlejsie a teoreticky najspolahlivejsie (>30 rokov - kto vie?)
(+) rychla pritupova doba, vysoka kapacita
(+) priamy pristup k datam
(-) vysoka cena zariadenia (a to velmi viac ako 100000)

Bernuolliho disky
(+) rychle, otrasuvzdorne, existuju aj verianty na paralelny port
(+) priamy pristup k datam
(-) vysoka cena za 1 MB dat  (mechanika  tiez pomerne draha (20000 a viac)
(-) pomerne mala kapacita jedneho media (150 alebo 270 MB)

Podobne Syquest, menej odolnejsie ale lacnejsie. Priblizne rovnake kapacity
Bernuolli aj SyQuest whodne skor na prenos dat.
"zivotnost" dat ako na inych magnetickych diskoch >5 rokov

DAT
(+) Vyhovujuca rychlost, vyhovujuca spolahlivost
(+) vysoka kapacita jedneho media
(+) nizka cena na 1MB
(-) sekvencny pristup k datam
(-) vyssia zakladna cena zariadenia

Exabyte  - podobne ako DAT (nemam prakticke skusenosti)

QIC tape
(+) bezkonkurencne nizka cena mechaniky
(+) nizka cena jedneho media
(-) sekvencny pristup
(-) nizka kapacita zaznamoveho media
(-) mala prenosova rychlost (dlha doba zalohovania)
(-) absolutne nevhodne pre dlhodobe zalohy
    (casto nedokaze precitat pol roka stare pasky)

> Marek Balaz.
Juraj Panko
panko at ccsun.tuke.sk