BOOTP!?

Jiri Demel demel at fsv.cvut.cz
Tue Apr 25 13:53:48 CEST 1995

> From: Jan Kasprzak <kas at erebor.ics.muni.cz>
>
>     Ja jsem mel zato, ze BootP packety jsou vysilany jako
> limited broadcast (tedy na adresu 255.255.255.255, myslim), a tedy
> nemohou projit pres router. Opravte me, jestli se mylim.
> Na forwardovani BootP-packetu musi byt myslim router specialne
> nakonfigurovan.

Jako broadcast se vysila jen bootp-request. Odpoved uz jde primo
na tu stanici, ktera se ptala. Broadcasty obecne routerem
neprochazeji. A myslim, ze i ta odpoved ma nastaveno ttl (time to
live, tj pocet skoku pres router) tak, aby routerem neprosla.

Na forwardovani bootp (dotazu i odpovedi) existuje tzv bootp relay
(nebo bootp gateway), coz je sw, ktery musi bezet na tom stroji, ktery
funguje jako router. Ja to nikdy nevidel fungovat, pouze jsem o tom
na nekolika mistech cetl. Ve zdrojovem baliku bootp pro UNIX to je.

BTW - dotaz: nevite nahodou o bootp gatewai pro Novella ?

                                    Jiri Demel
                                    Stavebni fakulta CVUT