news:// cz.net vs. cz.listserv.net

Jan Kasprzak kas at foresta.cz
Fri Aug 18 20:19:51 CEST 1995

	Nevim, jestli se prilis neodklonim od zde diskutovaneho
tematu, nicmene mam nekolik poznamek:
[...]
: Krome jim inzerovane cz.listserv.net existuje (uz) taky cz.net s podobnym,
: ne identickym, obsahem. Srovnaval jsem to a nasel jsem v kazde par prispevku,
: ktere se nevyskytuji u protejsku. Vysvetluji si to tim, ze kazdy si zvykl
: prispivat jinam. Nejsem si jist, jestli aspon jedna ze skupin ma obousmerne
: spojeni do mailing listu, nebyl jsem schopen to zkontrolovat.

%	Myslim si, ze propojovani e-mailovych diskusnich skupin do usenet
news prinese daleko vetsi mnozstvi off-topic prispevku do diskusnich skupin
a celkovy pokles jejich urovne. Pokud je e-mailova diskusni skupina,
kterou odebira tak do 150 lidi, tak se da diskuse udrzet na "rozumne"
urovni. Ale u news je vyssi mnozstvi tech, kteri diskusni skupinu
pravidelne nectou, jen cas od casu poslou (nekdy i trivialni) dotaz
s dovetkem "odpovidejte e-mailem, protoze tuto skupinu nectu pravidelne"
(znam to i podle sebe ;-).

%	Vyhodou e-mailu oproti news je rychlost komunikace, existence
jednoho spravce skupiny, ktery se stara i o archiv starsich clanku, a podobne.
Pokud opravdu nekdo chce mit e-mailovou diskusni skupinu mapovanou do
news, pripada mi jako optimalni reseni mit na kazdem news serveru
lokalni mail-news gateway, ktera je samostatne prihlasena na prislusny
listserv do nejakych skupin. Zachova se tim do jiste miry rychlost
sireni zprav a odpadne problem, ze bude nekolik propojenych news serveru
a nebude jasne, kdo vlastne ma povinnost posilat clanky (a ktere clanky)
zpet na listserv.

%	Myslim si, ze ucel e-mailovych diskusnich skupin je odlisny
od ucelu usenet news. Takze si myslim, ze nejake globalni propojovani
news s listservery nebo dokonce snaha o prechod z listservu na news
nebude mit uspech.

-Yenya

--
Jan "Yenya" Kasprzak, E-mail kas at foresta.cz, WWW http://www.fi.muni.cz/~kas/
[[[[   System Administrator at Foresta SG, a.s. (tel: +42-5-45213696)   ]]]]