Lan Professional

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Mon Dec 4 09:53:13 CET 1995

Dobry den,

> Neni mi moc jasne, jaky jiny program by tu ethernetovou adresu mohl zmenit,
> pokud by tato moznost nebyla v tom paketovem driveru.

Vlastni adresu musi znat uz radic Ethernetu na karte (vetsinou potomek
obvodu 8390), aby rozpoznal, ktery okololetici ramec je pro nej.
Adresa byva proto ulozena v registrech obvodu. Po RESET se do nich vetsinou
pumpuje z nejake permanentni pameti ne karte primo obvody karty.
Jsou tedy dve moznosti:

- po resetu "tahanim" za registry karty zmenit adresu v registrech radice
  Ethernetu

- opet "tahanim" za registry zmenit adresu v permanentni pameti (u modernich
  karet je to Flash).

K obema metodam je potrebi vedet, kde a jake registry jsou a jak se s nimi
ma manipulovat pro dosazeni zadaneho ucinku. Tyto vedomosti mohou
byt "zadratovany" do nejakeho programu, ktery pak ovsem s ovladaci nemusi
souviset.

Jan Schmidt