Dalsi budoucnost postovniho seznamu zdroju

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Mon Dec 4 19:56:03 CET 1995

Dobry den,
Ja uz delsi dobu ctu pouze on-line verzi a to jeste Kvardovu, ktera je bliz a
porcovana (je fakt, ze ma aktualizaci 2.rijna, ale pokud neumrela a je to jen
skluz nevadi mi to).
Je to ale tim, ze mam bezproblemu plnou IP, mit jen email, mluvil bych mozna
jinak.

>- aby se o seznamu vseobecne vedelo
>- aby k nemu meli pristup i ti uzivatele Internetu, kteri maji k dispozici
>  jen E-mail
>- aby se v pravidelnych intervalech objevoval aktualni stav seznamu, coz
>  podle mne zvysuje pravdepodobnost, ze si tam  nekdo vsimne nesrovnalosti
>  ci zastaralych udaju o sluzbach jeho instituce a posle mi aktualizaci
>  - tedy zvysuje sance seznamu na aktualnost (coz je alfa a omega)

Kdyby byl seznam dostupny na vyzadani na nejakem listserveru, pokrylo by to
druhy bod asi dostatecne.

K poslednimu bodu. Ono uz je to tak velike, ze to nema cenu cist, spis na to
poustet hledani. Pritom asi malokdo si zjistuje udaje o instituci, kterou zna,
takze prijit na nesrovnalost muze spis nekdo, kdo zkusi podle tech udaju nekam
sahnout, nez za by to nekdo kontroloval. (jasne, jsou i veci, ktere se takhle
nepoznaji).

Pokud jde o frekventovane zdroje a vyuzivane udaje (URL apod.) asi neni takove
nebezpeci, ze by v nich vydrzely chyby. Pokud jde o ten zbytek, mozna by stalo
za to odlisit (i z jinych duvodu) renomovane a okrajove zdroje.

Je sice ponekud administrativne narocne, ale jiste by slo delat periodickou
plosnou verifikaci zaznamu a vyrazovani (pripadne prerazovani do nepotrvrzenych)
u tech, jejichz spravci nebudou posilat aktualizacni potrvrzeni. Pripadne by u
kazdeho zaznamu zvlast mohlo byt datum posledni aktualizace.

Nebo by se pripadne mohla zalozit specializovana moderovana konference, kam by
jednotlivi spravci posilali aktualizacni informace. Verim, ze by se pro ni
abonenti nasli. Nebyl by to takovy objem najednou, byl by lepsi prehled novinek.
Nebo snad uz takovy pokus probehl?

Obavam se, ze aspirovat na udrzovani kvality seznamu bez spoluprace (vyzadane
spoluprace) jednotlivych spravcu je nerealne. Doufam, ze prestiznost a
vyjimecnost tohoto seznamu v nasich podminkach by tomu mohla zajistit podporu.
Pravdepodobne by nebyly k zahozeni i nejake technicke prostredky, ale zaklad
musi byt motivace (byt ci nebyt na Seznamu).

Martin Postulka

P.S. zip a uuencode se mi osobne zda dost nepohodlny