Q: Rozdvojeni zpravy v sendmailu

Vladimir Solnicky Vladimír Solnický <vs@utia.cas.cz> vs at utia.cas.cz
Tue Dec 5 17:42:57 CET 1995

On Mon, 4 Dec 1995, Jan Kasprzak wrote:

> 	Pouzivam Berkeley sendmail a potreboval bych vedet, jestli
> (a jak) je mozne v sendmail.cf zajistit, aby se dana zprava
> rozeslala na vice mist. Tedy napriklad, kdyz pres tento sendmail
> jde zprava pro user at nejaka.domena, aby se to poslalo na MX
> pro nejaka.domena, a kopie aby sla na postmaster at nejaka.domena.
> Ale pozor! Nechci totez delat pres /etc/aliases. V podstate
> jde o to, jak se uvnitr rulesetu 0 rozhodnout, ze zprava ma jit
> na vice mist. Jde to vubec?

  Jedna z moznosti, jak to delat, je pouzit ,mailertable`. Pokud dobre
chapu zakladni princip, umoznuje mi definovat smerovaci informace (v
samostatnem souboru). Takze (mirne modifikovany priklad z manualu k
sendmailu 8.7.1) mohu pomoci mechanismu ,mailertable` zaslat dopis na
,mailer` procmail a tomu nadefinovat, aby kazdy dopis jednak nechal jit na
cilovou adresu a jednak poslal kopii na jmeno postmaster. Priklad predpisu
pro procmail je v dokumentaci. Co takhle narychlo vidim jako nebezpeci je
moznost zacykleni. Snad to jako inspirace poslouzi ...

V. S.

|  |  Bc. Vladimir Solnicky
|  |  Institute of Information             UTIA AV CR
 \/   Theory and Automation                Pod vodarenskou vezi 4
Department of Computing Systems            182 08 Praha 8-Liben
+42 2 6605/2212   fax: +42 2 66414677      Czech Republic
+42 2 6605/2364   e-mail: vs at utia.cas.cz   ftp.utia.cas.cz
http://www.utia.cas.cz/user_data/vs/vs-home.html