seznam news

Stepan Kasal KASAL at ksvi.mff.cuni.cz
Fri Feb 24 20:50:08 CET 1995

Dobry den,

>     Nevi nekdo, kde je mozne ziskat seznam vsech konferenci, dostupnych
> jako news? (jde mi predevsim o ty, ktere jsou dostupne na tomto serveru.)

Predevsim by na to mel byt prikaz ve Vasem news readeru (zkuste dat
subscribe * nebo se zeptat mistnich kouzelniku)

Jinak:

Seznam vsech konferenci existujicich ve svete je nekde (nevim kde) a
je o mnoho vetsi, nez co byva dostupne na tom kterem serveru
(to kdybyste chtel otravovat mistni systemaky se specialnimi pranimi).

Nicmene seznam aktualne platny v tom kterem serveru se ziska prikazem
(v Unixu):
    >telnet news nntp
ne obrazovce se objevi nekolik radku, tohl je posledni:
    123 Bla, Bla news server version 7.23 ready (posting ok).
vy zadate prikaz
    list
a pak nestacite vali oci.
Nakonec date:
    quit

Ja jsem odhadl, ze pro vas bude platit newshost news.felk.cvut.cz
a zadal jsem v MS-DOSu:
    >telnet
potom Alt-A, jako host jsem vyplnil
    news.felk.cvut.cz 119
(119 je prave nntp port)
Objevilo se okno, v nem napis:
    123 Bla, Bla news server version 7.23 ready (posting ok).
Stiskl jsem Alt-C (Capture on), zadal
    list
a posleze jsem dal opet Alt-C (Capture off) a prikaz
    quit
V aktualnim adresari jsem pak nasel CAPFILE.OUT, a ten Vam (po
konverzi CRCRLF-->LF) posilam privatni postou.

                                                Krasny den,
                                                        Stepan Kasal