sendmail routing to uucp

Petr Hruby Petr.Hruby at mzcr.cz
Mon Jul 10 14:16:33 CEST 1995

Dne 10 Jul 95 v 13:15, hladikz at infima.cz psal:

> Provozujeme Linux 1.2.3 a pod  nim sendmail 8.6.1. U sendmailu je
> nekolik  predzzvykanych  cfg.   souboru.  Pro  vetsinu  uzivatelu
> pripojenych na Inet asi vyhovi ten SMTP s DNS.
>
> Ja bych  ale potreboval routovat  VESKEROU postu na  UUCP masinu,
> ktera si bude postu periodicky  vyzvedavat (konkretne je to Major
> BBS). Pripadne by  nebylo marne postu pro nektera  ID routovat na
> MERCURY  na   Netware  serveru.  Predpokladam   ze  sendmail  pri
> slozitosti svych cfg souboru svede ledacos.

Nepovazuji se za velkeho odbornika na sendmail, to co nasleduje jsou
veci, ktere me zrovna napadly.

Pokud potrebujete veskerou postu smerovat na jedeno misto, melo by
stacit nastavit define('SMART_HOST',mailer:hostname). Nevim, ale
jestli je to zrovna to co Vy potrebujete. Jedna se o VESKEROU postu,
ktera jde ven z domeny, nebo naopak o postu, ktera na ten Linux
prijde pres SMTP z venku a ma se dal poslat pres UUCP ?
Ve druhem pripade by bylo nutne pridat nejaka dalsi prepis. pravidla
do ruleset 0. Bud pres LOCAL_NET_CONFIG nebo "natvrdo" do .cf .

> Vedel by nekdo, jak ma vypadat cfg pro tento pripad?
> Pripadne mi staci smerniky na nejaky podrobny popis cfg. To co je
> primo u sendmailu me zrovna moc nepomohlo :-((

Pokud mate kompletni distribuci sendmailu, mela by tam byt
Instalation and operation guide, neco se da take vycist z README.
Pokud nemate kompletni distribuci, obstarejte si rovnou verzi 8.6.12
(hlavne z bezpecnostnich duvodu)
Pekna je take kniha sendmail od O'Reilly.

> [...]
>
> podiva se na cilovou adresu (pripadne  z ni dekoduje cast pro nej
> podstatnou)  a zepta  se na  ni DNS  (via MX?  zaznam).
> [B
> Ted muzou nastat dva pripady:
>
>  - bud DNS  ma presne tuto adresu  a pak se posta  posle primo na
>   [Bilovou adresu (via SMTP)
>
>  - nebo ma DNS tzv. wildcard  MX zaznam (neco jako *.domena.cz )
>    pak posta pro vsechny subdomeny jde na domenu z MX zaznamu .
>
> Je  tato ma  predstava o  postovnich mechanismech  spravna?. Da se
> nejak zjistit stav MX zaznamu pro danou domenu?

Ty MX zaznamy nemusi byt hned pro celou domenu, ale i pro jednotlive
pocitace. Pokud tedy cilovy pocitac nema MX zaznam, jde posta primo
na nej. Pokud ma MX zaznam resp. vice MX zaznamu snazi se poslat
sendmail postu na dostupny Mail eXchanger s nejvyssi prioritou.

Stav MX pro konkretni pocitace nebo pro celou domenu lze nejlepe
zjistit programem nslookup, kdyz nastavite set type=MX a napisete
jmeno pocitace resp. domeny.

Snad jsem alespon trochu pomohl.

Zdravi
Petr Hruby

--
Ministerstvo zdravotnictvi CR               Petr Hruby
Palackeho nam. 4                            e-mail: Petr.Hruby at mzcr.cz