Jeste IP routing pres dial line a PPP

Pavel Korensky pavelk at chaos.dator3.anet.cz
Thu Jul 27 14:13:54 CEST 1995

"Tomas Najman" <tomas at EXPRIT.CZ> wrote:
> Aby tedy problem nezapadl, zeptam se jednoduseji:
>
> Existuje v ceskem Internetu nekdo, kdo pripojuje svou SIT (ne jeden
> pocitac) pres komutovanou linku s dynamicky pridelenou adresu a
> protokolem PPP (a skoro si netroufam dodat: s dynamickym RIPem) ?

Ano, ja to mam tak udelane. Providerem je firma CESNET. Jako router mi slouzi
Linuxovy box (podle meho uplne nejlepsi reseni).
Sit je Ethernet, modem na PPP je U.S.Robotics V.34 DST.

Jako software pro pripojeni pouzivam diald, coz je public domain software
zajistujici dial-on-demand router. Dale na tom Linux boxu bezi named ktery se
stara o name server a gated ktery se stara o routovani. Vsechno free :-)
Uzivatele v siti maji bud Linux nebo TCP/IP pod Windows.
Vse chodi tak jak ma, stabilne a bez problemu. Nedokazu si predstavit jak bych
to bez Linuxu udelal v prijatelne cenove relaci.

S pozdravem

PavelK