Hambate obrazky (was Re: Obrazky s klikou)

Michal Zub KRSEK KRSEK2 at jonas.zcu.cz
Thu Mar 16 15:14:51 CET 1995

> A pokud Vam neni lhostejne, na co koukaji Vase deti na TV, nemelo by Vam
> byt ani lhostejne, na co budou koukat Vasi vnuci na Inetu. Kultura se
> nemeni ze dne na den a jaka bude za 5-10 let - to je nase zodpovednost
> zde a dnes.

    Nerad bych se hadal, ovsem s masivnim nastupem komercni sfery do
Inetu se podle mne etika (i etiketa) na Inetu zmeni dramaticky ...
Berte to tak ... V soucasne dobe Inet pouziva mala cast lidstva.
Vetsina techto lidi je nebo byla svazana s akademickym prostredim.
Tudiz by se o vetsine techto lidi dalo rict, ze 'maji vychovani'.
Ted si predstavte dobu, kdy ma k Inetu pristup kazdy ... Myslim, ze
uz to dal nemuzim rozvadet - pocet pornofilmu a porno CD prodanych za
posledniho pul roku mluvi za mne.
    Nabizi se paralela se siti obcanskych radiostanic v USA (myslim,
ze jsem to cetl v CW). Dokud byl eter pristupny nekolika tisicum
(nebo desitkam tisic) uzivatelu, bylo to OK. Se zpristupnenim pro
'masy' se kanaly zaplnily vulgarismy a podobnym 'neradem', na coz
reagovala vetsina puvodnich uzivatelu odpojenim.
    Mel bych takovou lehce utopicku vizi ... Vlastne dve jeji
varianty.
    1) Zrusme komercnim providerum pristup k Internetu. At buduji
       vlastni sit.
    2) Nechme komerci Internet a udelejme neco nezavisleho na Inetu
       pro stejnou obec uzivatelu, jakou mel Inet pred rokem.

Paklize se nestane ani jedno z predchazejicich reseni, budeme
konfrontovani s 'tvrdou realitou okolniho sveta'.

                        S pozdravem
                                utopista
                                        Mike
                                        ---
        .     .                Michal Zub KRSEK
    ...  :``..':               Home:
     : ````.'   :''::'               Michal KRSEK
   ..:..  :     .'' :                Velvety 63, 417 62
``.    `:    .'     :                 Czech Republic
     :   :   :         :    E-Mail Adresses: KRSEK2 at jonas.zcu.cz
     :    :   :        :             : KRSEK2 at scylla.zcu.cz
      :    :   :..''''``::.          : dh782 at Cleveland.Freenet.Edu
     .'   .'  .::::'             FIDO: 2:423/38.5