Srovnani NETSCAPE a MOSAIC pro MS Windows

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Wed May 3 10:08:39 CEST 1995

On Wed, 3 May 1995, Informacni servis, 735, 314 sb wrote:

>     Nijak zvlast jsem to netestoval, ale proste jsem jeden cas
> pouzival oboje a musim rict, ze Netscape je o dost rychlejsi. Mluvim
> o 16-ti bitove verzi Netscapu 1.1 . U Mosaicu si cislo verze
> nepamatuju, ale mohlo to byt zhruba pred dvema mesici a bylo to 32
> bitove. Jestli od te doby prisli s necim novym, rychlejsim, tak o tom
> nevim.

Musim rici, ze (na 486/66, 16 MB RAM) moje zkusenosti jsou presne opacne.
Jak pred dvema mesici, tak i nyni.
Vyhodou Netscape je, ze nepotrebyje Win32s. Vadi mi na nem ale to, ze
"obycejny text" vychazi (aspon v defaultnich fontech, ale kdo si je
predelava?) zhruba stejne velky jako Header4, a H5 a H6 jsou jiz
neskutecne blechy. U Mosaic je obyc. text srovnatlny velikosti s H6, H6
je ovsem vyraznejsi.
Schopnost zobrazovani JPEG (Netscape mel drive, ted ma uz i Mosaic)
nepovazuji za prednost; radeji mam, kdyz mi v browseru zustane puvodni
dokument a na obrazek se zavola externi prohlizec.
Jak vidite, jsem naklonen spise Mosaic; zda se, ze jeji lonske zaostavani
skoncilo, nabrala paru (nove lidi :-) a na Netscape se prinejmensim
dotahla.
Uff.

Bohumil Chalupa
KFK MFF UK Praha