VIR, ci (ne)vyr?

Radim Bartos rbartos at cs.du.edu
Wed May 3 19:40:48 CEST 1995

> Je mi taky divny, ze by se vir mohl sirit Internetovskou postou.
> Taklze s jeho nazorem souhlasim. Jestli mate nekdo jine zkusenosti,
> napiste.

Ja bych si zase nebyl tak jisty. Dokazu si predstavit, ze dobre napsna
posta by potencialne mohla zblbnout sendmail k tomu aby treba vykonal
jeden prikaz v shellu. Sendmail bezi jako root a co vic je potreba.
Morrisuv Internet worm pouzival stejny princip (mimo jine), jen misto
sendmail napadl fingerd. Samozrejme by neco takoveho nefungovalo vseobecne,
ale i kdyby to napadalo jednu popularni verzi Unixu tak by to asi mohlo
zpusobit globalni problemy.

--

Radim <rbartos at cs.du.edu>