Rychly vs. pomaly Twisted-Pair

Bohous Michal michal at fee.vutbr.cz
Tue May 16 15:47:47 CEST 1995

On Tue, 16 May 1995, Jiri Valenta wrote:

> [...]
>
> mel bych dotaz na nekoho, komu bezi sit na Twisted-Paair-u. U nas se totiz
> bude rozsirovat sit a firma, ktera nam zajistuje toto zasitovani nas
> presvedcuje, aby jsme si zvolili rychlejsi variantu (samozrejme o dost
> drazsi - kabely tridy 5) a v budoucnosti budeme moci plynule prejit na
> 100Mbit karty bez problemu. Tedy nejradsi bych byl, kdyby se nasel clovek,
> ktery vyzkousel, ze na kabelech tridy 3 (10 Mbit) (nejdelsi vzdalenost cca
> 100m) bezi bez problemu rychle karty. Samozrejme rad si prectu i jen osobni
> nazory a domenky od lidi, kteri si mysli, ze k tomu maji co rici.

Rozhodne volte kabely tridy 5. Pokud vim z ceniku, cenovy rozdil neni
velky a tridy kabelu nejsou zlovolny vymysl vyrobcu.

Otazkou je, zda pouzit konektory certifikovane na 100Mb nebo ne - zde
hraje asi roli to, zda a kdy mate umysl na 100Mb prejit. Vzhledem k cenam
karet (100Mb PCI pod 10 000 Kc) je to asi otazkou blizke budoucnosti.

> 	Dekuji za odpovedi
> P.S. Ja sam jsem na pochybach, jestli nam firma nechce prodat drazsi vec ;-)

Kdyz uz delate strukturovanou kabelaz, je nerozumne setrit prave na
dratech, ktere jsou ve zdi a ktere se spatne vymenuji (a je v nich taky
dost penez). Zasukvy lze vymenit snadneji, tam muzete uvazit usporu
pouziti necertifikovanych prvku. Ale toto bych udelal jen pri _velmi_
kritickem nedostatku penez.

Jestli mate dojem, ze je nabidka premrstena, poslete mi soukrome cenu
kabelu, muzu porovnat s ceniky a nabidkami, ktere zde mame.

Bohumil Michal					e-mail: michal at fee.vutbr.cz