CoNet vs. CESNET vs. ?

Martin Molhanec Ing. K313 MOLHANEC at feld.cvut.cz
Sat May 20 22:27:13 CEST 1995

> Hovoril jsem o paterni siti, a ta by mela byt podporovana statem
> primo, protoze ji bude potrebovat i pro zajisteni svych internich
> provoznich potreb (propojeni center statni spravy). Lokalni odbocky
> mohou byt v majetku kohokoliv, a stat by na ne mel prispivat bud
> primo pokud je vlastnikem/zrizovatelem nekomercni nebo statni
> organizace, nebo neprimo napr. danovymi ulevami pro komercni
> vlastniky. Vse samozrejme v racmci uzemi CR. Linky do zahranici,
> pokud nebudou ryze soukrome, by mely byt zcela v rezii statu.

    Pane kolego. Domnivam se, ze stat zadne linky nikomu nedotuje !!!
Stat dal penize na linky pro vybudovani paterni site urcene pro nase
skolstvi, pripadne sve vlastni urady !!! Takze CoNet nemel
pochopitelne o dotaci koho zadat, tak "hloupi" asi lide z Conetu
nejsou !!!

    Jinak pochopitelne souhlasim s tim, aby stat paterni sit
podporil, ale vubec tomu neverim. V dnesni dobe, kdy se stat snazi co
nejvic veci hodit na lidi a sam jim zarucuje jenom absolutni minimum
?

> Co se CESNETu tyce, nevidim nic spatneho na tom, ze se
> pro CZ highway jako paterni pouziji linky akademicke, byt vznikly
> puvodne za jinym ucelem. Ano, je desny prusvih, ze stat nedefinoval
> svou politiku vuci plosnemu nasazeni integrovanych informacnich
> technologii, tak jako napr. USA. Diky tomu mohl vybec problem
> CONET&CESNET vzniknout. Ano, mate pravdu, ze dle soucasneho prava je
> to slendrian nebo minimalne krajne podezrele, ale neni to chyba zadne
> ze zucasnenych stran, ale problem vlady, ktera svou praci nedela, jak
> by mela, presneji neni chopna reagovat vcas.

    Ano, zajimalo by mne jestli se nase vlada vubec nejak konkretne
vyjadrila k problematice Informacni dalnice a jak ji podporit.

MARTIN

*  Ing. Martin Molhanec            voice: (+42 2) 2435 2118          *
*            Czech Technical University in Prague                    *
*  Faculty of Electrotechnics      fax:   (+42 2) 311 7498           *
*  Department of Electrotechnology Internet: molhanec at feld.cvut.cz   *
*  Technicka 2                     Bitnet:   molhanec at csearn         *
*  166 27  PRAHA 6, Dejvice        Fidonet:  2:420/12.102            *
*                  C Z E C H   R E P U B L I C                       *