Tak jsem byl na Comnet 95 Prague

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Tue May 23 13:01:26 CEST 1995

             Tak jsem byl na Comnetu 95 Prague.

Zacalo to nezajimave. Vcera rano jsem se zacal soukat do oblibenych
prosoupanych mancestrovych kalhot a osunteleho svetru. Moje pani mne
okamzite srovnala: "Ihned to svlekni a oblec si tmave saty a bilou
kosili s kravatou. Nezapomen, ze jdes mezi lidi!". Tak jsem se odevzdane
prevlekl a vydal na Comnet.

Mel jsem stesti. Pred zahajenim prosel kolem mne ve vzdalenosti dvou
metru pan ministr Dyba. Nikdy jsem nebyl v takove blizkosti nejakeho
ustavniho cinitele. Primo jsem citil, jak mne fluidum rozvaznosti,
odpovednosti a znalosti ovanulo. Cely omameny jsem zasedl do salonku,
kde bylo oficialni zahajeni a lovil nejdrive anglicka a potom ceska slova
pana ministra. Bohuzel spusteny ventilator v souboji o hlavni slovo
zvitezil. Proto jsem se radeji venoval usrkavani ze sklenicky se sampusem,
kterou jsem u vchodu do salonku vyfasoval.

Netrvalo to dloho a vydali jsme se na prohlidku. Mne osobne zajimalo, zda
objevim nejaky stanek novych pripojovatelu do Internetu. Samozrejme, ze
stanek CompuServu nebo IBM jsem diky sve orientacni neschopnosti nenasel.
Asi se usidlili ve sklepe, ten jsem bohuzel vynechal. Jinak nic. Sice u
nekolika stanku na muj drzy dotaz, zda mne pripoji do Internetu, zareagovali
radou, at se ohlasim za cvrt, pul ci cely rok, ze jejich zakaznici sice
chteji pripojeni do Internetu, ale ze zatim tuto jejich potrebu nejsou
schopni resit. Eurotel mi rekl, at se ohlasim nejdrive ke konci roku.
Eventualni moji potrebu e-mailu na CompuServe mi pry zajisti ihned primo,
mimo Internet.

Jako balzam na mne pusobilo objeveni stanku CONETu, dnes Internet CZ.
Dost velky hloucek navstevniku mi cinil potize prodrat se k pultu a alespon
pozdravit kolegy z VSCHT. Rozhlizet se kolem a hledat stanek CESNETu mi
nenapadlo, protoze jsem byl jiz v predstihu informovan, ze provozovatel
CESNETu mit stanek nebude. Vzpomnel jsem si na prave probihajici diskuzi
v e-konferenci NET na tema CONET a CESNET a prispevek pana Zlatusky:
"... cesnet navic zjevne neni a nikdy nebude tak pruzny, jako sit postavena
s poslanim vyhovet komercnim pripojkam...". Vida, davy oblehaji jen stanek
CONETu a o konkurencnim CESNETu se nic nedozvi. Mozna, ze TUTORIAL 4 to
napravi. Napadla mne kacirska myslenka. Zvesti o zastupu firem, ktere se
pripravuji na pripojovani zajemcu do Interenetu, jsou asi prehnane, ne-li
vymyslene jako novinarska kachna.

Dobre, odpoledne se podivam na TUTORIAL 4 (Internet and On-Line Services),
kde maji vystoupit vedle pana Rosendorfa z CONETu i zastupci CESNETu.
Po obede jsem v hale patral, kde se tahle slezina kona. Hezke divenky
krcily rameny a poslaly mne do recepce. Pristoupil jsem k pultu a jedna
stramanda se mne zeptala, co si preji. Pres svuj vek jsem byl v pokuseni
ji rici, ze bych sel s ni rad na kafe. Ale nakonec jsem vykoktal, ze
chci na TUTORIAL. Ze nevim kde se kona a v kolik hodin. Prejela mne
ostrym zrakem a ja primo citil, jak mi pohledem prohledava kapsy a penezenku.
Kdyz zjistila co chtela, mile se na mne usmala a rekla:" Vite, ze vstupne
na tutorial stoji pres 4000.- Kc?" Rychle jsem zacal premyslet, v prave kapse
mam petikorunu, v leve drobne, ktere jsem dostal rano zpet pri koupi
HN v trafice a v penezence asi stovku. To urcite neni "pres 4000.- Kc".
Musel jsem uznat, ze ona stramanda je v oceneni me solventnosti rychlejsi
nez ja sam. Vydal jsem se na planovity ustup. Kdyz jsem se vymotal z vystavy
ven, rekl jsem si, kam se my v OMICRONU na comnetovsky tutorial hrabeme. U nas
zakladni kurz Internetu s praxi prijde zakaznika cca na 100.-Kc/hod a tady
chteji bez praxe cca 3000.-Kc na hodinu. Pomyslel jsem si, ze se musim pana
Rosendorfa a pana Gruntorada pozdeji zeptat, kolik jim Comnet za vystoupeni
na tutorialu zaplatil. Doufam, ze alespon o rad vice, nez platime lektorum
v OMICRONu. Snad to budou ochotni sdelit. Zaroven jsem zapochyboval
o sve drivejsi predstave, ze CESNET se bude prezentovat alespon na tomto
tutorialu. Ucinnost takoveto prezentace pro ceske zajemce by byla asi,
potazmo na onu castku 4000.- Kc, nulova.

K dovrseni mych cernych myslenek prispelo i to, ze ted rano je
hlavni www stranku vystavy nedostupna. Je ulozena na info.eunet.cz
a tam se ted z Karlaku nemuzu dostat. Nevim proc.

Comnetu 95 Prague  ZDAR vola 23.5.95 v 8.30
                                                Vladimir Vrabec

http://omicron.felk.cvut.cz/html/hot-line/95052301.html