Tak jsem byl na Comnet 95 Prague

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Thu May 25 18:15:51 CEST 1995

>From: "Pavel Satrapa" <PAVEL.SATRAPA at vslib.cz>
>To: net at cs.felk.cvut.cz
>Subject: Re: Tak jsem byl na Comnet 95 Prague
>

>Mimochodem (ted zadelam na dalsi flamewar) - pojmenovat firmu Internet CZ
>mi pripada sice o neco slusnejsi, nez registrovat na sve jmeno svetove
>znamou znacku (Unix, Sony,...), ale zase ne o moc. Nemam nejmensi pochyby
>o tom, ze jmeno je zcela legalni. A mozna se to tak v zahranici i delava.
>Take jsem si jist, ze slusnost nema v byznysu co delat. Presto mi ten
>nazev pripada neslusny a nafoukany. Dost mne prekvapuje, za po nem lide z
> [...]

Dobry den vespolek,

Ja bych to takhle nevidel. Napr. americky poskytovatel internetovskych
pripojeni U.S. Internet (http://www.usit.net/usit.html) urcite nebude
neslusny nebo nafoukany, podobne nektere nase komercni organizace, ktere
si daly do vinku treba zkratku CR. Podstata cele diskuze na tema CONET
versus CESNET spociva ve vyhranenem  konkurencnim vztahu. Ja si osobne
nemyslim, ze by konkurence nutne musela vest k neslusnosti nebo
nafoukanosti nebo dokonce k "valecnemu" stavu.

Ja bych osobne v zajmu rozvoje "Internetu domeny CZ", tedy CZECH domeny,
nejradeji videl, aby se CESNET s CONETEM domluvily na bazi vzajemneho
respektovani a pochopeni, sladily cenovou politiku a dohodly se na
spolupraci. Vzdyt preci Internet jako takovy vyznamne ovlivnuje
napln pojmu internetovske konkurence ve prospech spoluprace nikoliv ve
prospech podnikatelske valky.

Pokud CESNET a CONET nenastoli mezi sebou takovy vztah, a nebudou
spolupracovat, treba ve vyuzivani rychlych zahranicnich linek,
vyroste pravdepodobne mezi akademickou sferou a komercni sferou zed,
ktera bude rozvoj sitovani v nasi zemi brzdit.

S diky za pozornost
                     Vladimir Vrabec