CESNET vs. CONET

Jiri Zlatuska zlatuska at anxur.dcs.muni.cz
Tue May 30 09:14:58 CEST 1995

Martin Krejci <mkre at oku-ck.cz> writes:

>Anomalie je v tom, ze se u nas da podnikat nejen podle obchodniho
>zakoniku, ale i podle zakona o vysokych skolach.

to je jiste velice podstatny aspekt cele veci. osobne si myslim, ze to
vysokym skolam navic v jiste perspektive skodi (spolecnost si zvykne na
to, ze je neni treba tolik platit, a akdemicti pracovnici si postupne
vychovaji vedomi, ze je lepsi se podilet na komercni cinnosti sve skoly
nez ztracet cas nad badanim), ale to mi jiste neni nic platne :-)

>Kdyby VC CVUT byla obchodni spolecnost, treba ve vlastnictvi statu,
>ktera by sve sluzby poskytovala vsem za ceny a slevy podle ceniku,
>brala si uvery v bance, platila dane, to vsechno za ucelem zisku,
>potom by proti jejim cenam nikdo nemohl rict ani popel...

a ted si predstavte obdobnou situaci u statnich skol vs. soukromych.
soucasne zakony hledi i na soukrome skolstvi jako na podnikani vcelku
srovnatelne s kazdym jinym (nenarokovy statni prispevek na tom moc
nemeni) -- napr. soukrome stredni skoly to jiz dnes prakticky pocituji a
to mnohdy velmi tvrde. az vznikne prvni nestatni vysoke technicke uceni,
uplatnite obdobny argument i proti cinnosti cvut ve vzdelavani?

tahle situace je daleko od toho, aby se na ni divalo prilis cernobile.
najdete v tom pro a proti prilis mnoha druhu na obou stranach tohoto
potencialniho sporu.

--jz