VS a komercni organizace

Jiri Demel DEMEL at dinf.fsv.cvut.cz
Wed Nov 29 20:27:56 CET 1995

Dobry den,
> Bohumil Chalupa:

Jan Schmidt:
> Existuji site, kde je takove chovani tvrde vyzadovano (napr. FIDO).
> Nerespektovani (provoz je 100% kontrolovan) vede posleze k odpojeni
> podsite. Internetovsky zvyk odpovidat do konference byl, tusim, jednou
> z pricin zaniku brany mezi konferencemi FIDO a Internetu.
>
> Asi si musime uvedomit, ze Inet neni vsechno. Volnejsi pravidla Inetu
> pak davaji jeho uzivatelum povest neukaznenych povidalku a vedou
> k nedorozumenim v jinych sitich.

I v Inetu jsou konference takove a onake, kazda ma (nebo muze mit)
svou vlastni etiketu a je na spravci konference, jak tvrde ji vyzaduje.
V nekterych hodne zivych konferencich se pozaduje, aby se odpovedi
posilaly primo tazateli, ale pak ma tazatel moralni povinnost
nenechat si to pro sebe a poslat do konference shrnuti
pripadne i se zpravou, co z navrhovanych reseni pouzil, co fungovalo
a pod.  Tedy filtrace informacniho sumu se deje u tazatele,
a ne az u ctenare.  Vseobecne vzdelavaci funkce konference tim
neni narusena, je ovsem zpomalena a je zavisla na slusnosti
a schopnostech tazatele.

Zdravi
                                        Jiri Demel
                                        Stavebni fakulta CVUT