VS a komercni organizace

Martin Bily bily at cs.felk.cvut.cz
Thu Nov 30 18:53:36 CET 1995

>Dobra, ale to by potom odsouvalo smysl konference jako takove. Mohu
>se mylit (pokud ano, tak mne opravte), ale smyslem konferenci neni
>jen vznaset dotazy. Patri k nim prece i jejich spolecne reseni v
>ramci prislusne konference. V tomto smyslu by nejen mne zajimal i
>nazor ownera teto (myslim si, ze velmi dobre) konference.

Dobry vecer ci rano vsem,

klasicky postup zde jiz byl zminen: reakce se posilaji na soukromou
adresu autora prvotniho dotazu/prispevku. Ten je vyhodnoti, overi a
se zavery seznami ucastniky konference. Pro konference s velmi cilym
provozem (a net uz bych si troufal mezi takove zaradit) je to vyhodne
reseni. Dle dnesnich trznich principu bych to vyjadril treba i takto:
Tazatel se dozvedel co potreboval. Ona informace pro nej muze byt dost
cenna. Zaplati ji proto svou praci a casem, ktery venuje sumarizaci
vsech odpovedi. Zaroven tak ostatnim usetri cas, diskovy prostor ci
vydaje za telefon.

K tomuto postupu lze tezko nekoho nasilim nutit. Presto bychom se mohli
pokusit tuto formu komunikace pouzivat. Autor puvodniho prispevku muze
predem vyzvat k zasilani odpovedi na jeho soukromou adresu s dodatkem, ze
s resenim problemu nas pak dodatecne seznami. Nebo podle prvnich reakci
usoudi, ze dalsich odpovedi by mohlo prijit jeste mnoho, a pozada o totez
dodatecne.

Pokud jde o zverejneni onech sumarizovanych vysledku jinym zpusobem,
citim zde dva problemy. Prvnim je prave onen smysl konference. Konferenci
odebirame proto, ze se zde mluvi o problemech, ktere nas bezprostredne
zajimaji nebo ktere nam pomahaji udrzet si prehled deni spojenem
s internetem. Proto by zde ty odpovedi mely mit sve misto. Druhym problemem
je moznost pristupu k reseni zverejnenemu jinde, nez v konferenci. Ne kazdy
muze bezproblemove pouzivat sluzby, ktere vyzaduji plnou IP konektivitu
a urcitou kapacitu prenosovych tras. Pro takoveho cloveka je e-mail jedinym
rozumnym pojitkem s globalni vesnici internetu. Ano, mnohe sluzby jsou
pristupne i prostrednictvim e-mailu. Vzdy to je ale o neco slozitejsi
nez poslat dopis do konference a ne kazdy ma znalosti potrebne pro uzivani
takovych sluzeb.
Odpoved by tedy v kazdem pripade mela probehnout konferenci. Pokud si nekdo
da tu praci a informace zverejni i dalsim zpusobem, lze to jedine uvitat.

Dale dochazi k tomu, ze novi ucastnici konference se ptaji na neco, co
se zde jiz nekdy davno i nedavno resilo. Konference je archivovana,
prostrednictvim gopheru na cs.felk.cvut.cz lze cist nejen mesicni
zurnaly, ale tez lze vyhledavat jednotlive prispevky obsahujici nejaka
zvolena slova. Tato funkce jiz kdysi existovala, pak jsem s jejim
poskytovanim mel urcite problemy, nyni opet funguje spravne. Hledani
probiha relativne rychle diky predem vytvorenym indexum. V indexu jsou
obsazena slova o delce alespon tri znaky. Slova totozna s casto pouzivanymi
anglickymi slovy v indexu zarazena nejsou.
Toto hledani mam rozpracovano i pro prostredi Webu, jen cas na dotazeni
do konce mi nejak schazi ...

Doufam, ze techto nekolik vet nam v budoucnu pomuze trochu lepe snaset
prival prispevku z konference.
                                   Martin Bily
                                 spravce konference

Martin Bily, Dept. of Comp.Sci.         e-mail: bily at felk.cvut.cz
Czech Technical University              phone: +42-2-2435 7323
Karlovo nam. 13                         fax:   +42-2-29 80 95
Praha 2, Czech Republic