Pocet Cechu na Inetu?

Jiri Lorman lorman at quadat.cz
Wed Oct 4 09:30:03 CET 1995

> From cs.felk.cvut.cz!owner-net Wed Oct  4 08:34:49 1995
> Sender: owner-net at cs.felk.cvut.cz
> Date: Wed, 4 Oct 1995 08:29:19 MET-2DST
> From: Michael Macek <XMACEK at cslab.felk.cvut.cz>
> To: net at cs.felk.cvut.cz
> Subject: Re: Pocet Cechu na Inetu?

> Tosamozrejme je,ale z toho neplyne, ze on jediny prideluje v domene
> .cz ip  adresy. Pro vice informaci doporucuji dokumenty ripe
> (ftp.ripe.net).
> Momentalne si nevzpominam ktere, ale ono jich zach tak moc neni.
>
>       Zdravi
>            Michael Macek
> [...]

Ja jsem dlouho s touhle odpovedi cekal, ze zareaguje p. Orsag, nebo
nekdo z NIC CZ, ale pripada mi, ze se to tahne do nekonecna.

Samozrejme ze subdomeny pod .cz prideluje (= poskytuje pripojeni)
taky nekdo jiny nez Internet CZ, ale kompletni agendu vede p. Orsag
nezavisle na teto firme (obdivuji ho, ze zatim gratis). Stav je
je k mani na URL gopher://gopher.eunet.cz/11/info-cz. Je aktualizovan
kazdy tyden a uvadi i datum posledni aktualizace.

Jina situace je s IP adresami. Ty prideluje RIPE primo (dneska v Cesku
pokud vim tak na zadosti InternetuCZ, Cesnetu a Datacu). Databaze
na vyse uvedenem gopheru vsak uvadi aktualni stav pouze za InternetCZ,
nebot neni zatim dohodnuta forma kooperace mezi ostatnimi providery.
Proto je aktualni stav IP adres v Cesku opravdu dostupny pouze v
databazich RIPE. Nelze vsak v ni rozeznat presne co je ceska adresa
a co ne. Jsou tu totiz i mezinarodni site, atd.

Zkratka relace mezi .cz a IP adresami neni tak jednoducha... a usuzovat
podle poctu adres na pocet pripojenych Cechu uz vubec nelze. To nevi
ani sam provider ktery adresy pridelil. Spousta firem ma napriklad
pridelenou celou tridu C, na ktere ma vyuzito (tedy fyzicky pripojeno)
napriklad pouze 10 adres. Proste tahle cisla mohou byt uz jenom odhady...

Zdravi

Jiri Lorman
.    datac cs Ltd.   .           Czech Republic
.        * *         .           17000 Praha 7, Za papirnou 5
.      * | |-*-->    .           Tel   : +42 2 66712639
.   <--*-| | *       .           Fax   : +42 2 66712638
.        * *         .           E-mail: lorman at Bohemia.net
.    Bohemia.net     .           URL   : http://www.bohemia.net

~