Cesky PMAIL

Jiri Kuchta KUCHTA at dean.fee.vutbr.cz
Mon Oct 30 10:39:01 CET 1995

> Mne se nelibilo, ze texty, ktere cesky pMail generuje do odesilanych
> dopisu jsou cesky. Napriklad pri posilani souboru. Pokud takovym

Hmmm, to je divne. Ja jsem vzdycky Hlavnimu Lokalizatorovi spise
nadaval za to, ze tyto texty nejsou lokalizovane (resp. jsou
navrhoval dvojjazycne). Nekdy to narazi na problem zakazu lokalizace
prislusne casti primo od autora.

> pocestenym programem pisu nekomu v cizine, asi se bude divit.
> Proto pouzivani takoveho programu nasim uzivatelum (Stavebni fakulta
> CVUT) moc nedoporucuji.
Hmmm a kterou vlastne mate verzi pocesteni?

> Dale mi vadilo, ze obvykly povel Forward se nedaval klavesou F,
                                           ^^^^^^^^^^
                                           proc ten minuly cas ?
> ale J jako 'Jinemu'. Nenapada mne lepsi preklad. Je to vec nazoru,
                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
                       to je prave to. Mne se take nelibi termin
"Dodatek" (a pokud vim, nejsem sam), ale mam smulu. Zavedl-li by
Hlavni Lokalizator termin "Priloha", tak by se mu rozhodily zase
dalsi pismenka povelu.

> ale ja bych doporucoval takove terminy nechat neprelozene.
No prave ten nazor. Je zajimave, ze typicky cesky problem. Udelame
cesky program, ale nechame v nem anglicka slova, aby se vsichni ti
prostacci museli ucit anglicky. A jestli tvrdite, ze v dnesni dobe
kazdy umi anglicky, tak si udelejte experiment: Zajdete na vas
dekanat a zkuste promluvit anglicky s nejakou pracovnici studijniho
oddeleni. Nechci nikoho urazet, ale tito pracovnici skutecne nemaji
duvod umet anglicky a nikdo je nemuze nutit ani k tomu, aby vedeli,
ze kurzorova sipka "nahoru" se anglicky rekne "UP", notabene kdyz to
na ni neni napsano.

> V cestine by mel byt HELP, ktery vysvetli bezne anglicke terminy.
> Tech par anglickych slovicek (Reply, Quit a pod.) nikoho snad nezabije
> a pri prechodu na jiny typ programu nebudou uzivatele mit takove problemy.
Budou. Protoze zakladni problem je donutit uzivatele aby neco
nepouzivali jako cvicene opice. Navic, kde je psano, ze ten jiny
program nebude take lokalizovan? Jsme uz (skoro) v Evrope, a tam se
proste nelokalizovane produkty nepouzivaji. Jestli se vam nekdy
dostane do rukou PC z Francie nebo Nemecka, tak to uvidite na vlasni
oci a poznate na vlastni prsty.

----
|Ing. Jiri Kuchta                                                  |
|Technical University of Brno                                      |
|Faculty of Electrical Engineering and Computer Science            |
|Department of Computer Science and Engineering                    |
|Bozetechova 2; CZ-61266 Brno                                      |