RE2: Cenik sluzeb CESNETu a penize

Jaroslav Biolek biolek at ro.vutbr.cz
Fri Sep 15 09:36:33 CEST 1995

Prominte vstoupil jsem do debaty uprostred a neprecetl vsechny
prispevky predem. Davam si 100 trestnych bodu.
Svym prispevkem jsem mel na mysli skromne dial-up pripojeni
jednotlivce pres terminal server do site, kde nekde mam mailbox.
Jelikoz nechci rvat penize do chrtanu SPT Telesource za telefonni
poplatky, tak musim uznat, ze sice Bill POP protocol nezmenil, ale
mne docela pomohl. Ted jiz je mozna jasnejsi o co mi slo, a proto
se ptam znovu, umi to jeste nejaky jiny mailer.

Diky
		J.B.

ing. Jaroslav Biolek
Technical University of Brno
Kounicova 67a
601 90  Brno                   Tel./Fax : +42 5 41125166
Czech Republic - Europe        E-mail: biolek at ro.vutbr.cz
"Cokoliv pak vubec pokaziti nelze, i to se samo casem rozbije"
                                         J. Cimrman

On Fri, 15 Sep 1995, Jaroslav Biolek wrote:

> Nevim jak to delaji jine mailery, ale vyzkousel jsem si Exchange klienta z W95
> s podporou Internet mailu, kde je takova sluzbicka Remote mail, ktera mi vzdy
> jeste pred stahovanim mailu z POP serveru, rekne jake darecky na nem lezi.
> Tzn. od koho, co, kdy, a jak velike, a ja si sam mohu rozhodnout co si pritahnu
> do boxu domu a co necham ulozene na POP serveru. Je to docela dobra ochrana
> pred darecky od 100 KB a vyse.  ...

Vzhledem k tomu, ze tu byla rec o uucp pripojeni, tak mi neni moc jasna
navaznost tohoto prispevku na muj dotaz. Protoze pokud vim tak
Internetu CZ se plati poplatky za prenesene KB z/do ciziny prave
pri uucp pripojeni.

A pokud byste mel u nejakeho providera pripojeni po pevne lince,
tzn. mel k tomu pronajaty i nejaky diskovy provoz pro
doslou postu, nad kterym by operoval POP daemon, a platil
jste zvlastni poplatky za postu z/do ciziny, tak pokud Vam nejaka
posta na tento server dorazi a do tohoto prostoru se ulozi, tak
ty poplatky zaplatite tak jako jako tak, at uz si je pak stahnete
k precteni anebo ne. Nebo se mylim?

Anebo pan Gates dosel uz tak daleko, ze pro W95 upravil POP protocol
pod uucp ? :-)

Zdravi
	Petr Herman