MIME ?

Martin Bily bily at cs.felk.cvut.cz
Fri Sep 22 15:36:38 CEST 1995

Vazeni kolegove,

pred nekolika dny probehl konferenci prispevek, ktery byl
kodovan dle MIME. Obsahoval dve casti, ve druhe byl pouzit
dopisy, ktere se tohoto tykaly. Dovolim si je citovat, ale
autory zamerne neuvadim - byly zaslany na moji osobni adresu.

Prvni:
>je nejak mozne zaridit, aby net at cs.felk... posilal dopisy s kompletnimi
>hlavickami? K prispevku je zjevne pripojen MIME
>attachment, ale protoze v hlavicce dopisu chybi MIME radky, program PINE
>(a predpokladam, ze ani PMail aj.) ho automaticky nerozpozna
>Nebo je me podezreni plane a radky se ztratily jinde po ceste?

Ty radky se nikde neztratily, listserv je skutecne filtruje.
Tuto filtraci lze vypnout. Asi pred rokem jsem to zkousel
v jine konferenci, ale byly s tim problemy. Stavalo se, ze
nektere postovni programy odesilaly nekorektni MIME zpravy
a jine programy pak s jejich ctenim mely problemy.
Od te doby se situace mozna zmenila a mozna bych tento pokus
mohl zkusit opakovat, snad s lepsim vysledkem.

Navrhuji nasledujici reseni. Pokud do zhruba poloviny pristiho
tydne nedostanu od vice lidi vyrazne zaporne vyjadreni, budu
MIME zahlavi beze zmeny distribuovat.
(Poznamka - na zdejsim listservu nastaveni bohuzel nemuzete
ovlivnit sami necim jako SET FULLHDR, plati globalne pro vsechny
ucastniky konference.)

Druhy:
>Sve prispevky posilame i do konference winnt-l at dec51.faf.cuni.cz, kde nemame problemy.
>Umi vas listserver MIME format a ma ho nastaven? (Poridte si jinak neco rozumejsiho...)

Nevim presne, co mel tou podporou MIME pisatel na mysli. Listserv tezko
muze text dopisu nejak interpretovat a snazit se uhodnout, co znamena
napr. Content-Type: application/ms-tnef a jak to pripadne prevest
do neceho jineho.
V tomto dopise je videt jeste jeden nesvar, ktery se posledni dobou
zrejme v souvislosti s pouzivanim ruznych MS okennich programu objevuje.
To je nedodrzovani osvedcene zasady psat radky dlouhe nejvyse 80 znaku.
Bud si to clovek pouzivajici graficke prostredi s vysokou rozlisovaci
schopnosti neuvedomuje, nebo dotycne programy nevedi, ze by mely radeji
pouzivat "tvrdy" konec radku.

Snad zaverem: V konferencich urcenych velkemu poctu uzivatelu z celeho
sveta je nevhodne pouzivat MIME tak, aby vlastni text byl zakodovan.
Stale existuje velke mnozstvi postovnich programu, ktere MIME neznaji
nebo netusi, jak dotycnou cast dekodovat a zobrazit. Podle meho soudu
lze MIME uspesne pouzivat v osobni korespondenci nebo v ramci jedne
instituce, kde se lze domluvit na nejake spolecne pouzitelne podmnozine.
V elektronickych konferencich toto ale dle meho soudu dost dobre mozne
neni.

Dekuji za pochopeni a cas, ktery jste venovali tomuto dopisu
                                                      Martin Bily

Martin Bily, Dept. of Comp.Sci.         e-mail: bily at felk.cvut.cz
Czech Technical University              phone: +42-2-2435 7323
Karlovo nam. 13                         fax:   +42-2-29 80 95
Praha 2, Czech Republic