MIME ?

Vladimir Solnicky Vladimír Solnický <vs@utia.cas.cz> vs at utia.cas.cz
Fri Sep 22 16:34:01 CEST 1995

On Fri, 22 Sep 1995, Martin Bily wrote:

> pred nekolika dny probehl konferenci prispevek, ktery byl
> kodovan dle MIME. Obsahoval dve casti, ve druhe byl pouzit

>=20
> Ty radky se nikde neztratily, listserv je skutecne filtruje.
> Tuto filtraci lze vypnout. Asi pred rokem jsem to zkousel

  Do konference jsem se prihlasil vcera odpoledne, takze jsem puvodni
zpravu nezachytil, ale tema me zajima (jsem typicky uzivatel MIME) a proto
se chci zeptat: Umoznuje konferencni system na cs.felk.cvut.cz nastavit,
ktere radky se maji filtrovat (napr. vsechny krome tech na seznamu a
pod.)?

> v jine konferenci, ale byly s tim problemy. Stavalo se, ze
> nektere postovni programy odesilaly nekorektni MIME zpravy
> a jine programy pak s jejich ctenim mely problemy.

  S timto jsem se jeste nesetkal. Mohl byste mi (treba soukrome) napsat,
ktere programy to byly? Ja se setkal jen se situaci, kdy postovni program
uzije v zahlavich pokracovaci radek a konferencni sytem s touto situaci
nepocita a zbytek urizne. A pak ve zprave chybi treba definice
,,boundary=3D''.

> Navrhuji nasledujici reseni. Pokud do zhruba poloviny pristiho
> tydne nedostanu od vice lidi vyrazne zaporne vyjadreni, budu
> MIME zahlavi beze zmeny distribuovat.

  Jsem pro.

> Druhy:
>=20
> Nevim presne, co mel tou podporou MIME pisatel na mysli. Listserv tezko
> muze text dopisu nejak interpretovat a snazit se uhodnout, co znamena
> napr. Content-Type: application/ms-tnef a jak to pripadne prevest
> do neceho jineho.

  Mozna mysleli to, ze pokud v zahlavich chybi radka Mime-Version:, tak se
kazda aplikace domniva, ze jde o dopis podle standardu uzivanych pred
vznikem specifikace MIME a zadnou dalsi analyzou uz se nezabyva. Proc by
ostatne mela predpokladat, ze je neco psano v MIME, pokud to nesplnuje
zakladni pozadavky. Ledaze by cely text dopisu byl zaslan v mne nezname
aplikaci ms tnef (jestli nejaky editor). To skutecne neni vhodne.

> V tomto dopise je videt jeste jeden nesvar, ktery se posledni dobou
> zrejme v souvislosti s pouzivanim ruznych MS okennich programu objevuje.
> To je nedodrzovani osvedcene zasady psat radky dlouhe nejvyse 80 znaku.
> Bud si to clovek pouzivajici graficke prostredi s vysokou rozlisovaci
> schopnosti neuvedomuje, nebo dotycne programy nevedi, ze by mely radeji
> pouzivat "tvrdy" konec radku.

  Souhlasim, pripominam, ze muj prispevek uziva MIME, takze vyse uvedene
radky uvidi uzivatele bez MIME preseknute rovnitkem a koncem radky, a snad
jenom dodavam, ze se s dlouhymi radky nejcasteji setkavam v dopisech od
zacinajicich uzivatelu vi.

  Jestli predchozi radky vyznely jinak nez jako obhajoba propousteni
zahlavi identifikujicich MIME (tusim, ze jsou to Content-Type:,
Content-Transfer-Encoding:, Mime-Version: a mozna Content-Disposition:),
tak se omlouvam; jsem tady novy a nevim zda treba nezacinam nedavno
ztichlou a velmi bojovnou diskusi az ne-diskusi.

  S pozdravem
                 Vladimir Solnicky

|  |  Bc. Vladimir Solnicky (Vladim=EDr Solnick=FD using ISO 8859-1 or 2)
|  |  Institute of Information             UTIA AV CR
 \/   Theory and Automation                Pod vodarenskou vezi 4
Department of Computing Systems            182 08 Praha 8-Liben
+42 2 6605/2212   fax: +42 2 66414677      Czech Republic
+42 2 6605/2364   e-mail: vs at utia.cas.cz   ftp.utia.cas.cz
http://www.utia.cas.cz/user_data/vs/vs-home-{en|cz|ce}.html