NT www (RE: Konektivita k nekterym WWW serverum)

Petr Opletal petr at econ.muni.cz
Sat Sep 23 10:06:19 CEST 1995

> Pokud se snad nekdo z vas zamysli nad tim, na kterem operacnim systemu
> postavit sve Internetovske informacni sluzby, doporucuji vse dukladne
> zvazit, nez "usetrite" nebo si "usnadnite zivot". Jestlize uz sve sluzby
> na Windows mate a chcete kupovat komercni WWW server, ...

Take bych nechtel rozvirovat zbytecne hladinu, ale asi je potreba
uvazovat v otazce www serveru v trosku sirsich dimenzich.

Predstavme si uzivatele, ktery:

1. Vsechny sve texty zpracovava ve Word-u.
2. Vsechny sluzby ma ve Windows.
3. Je pripojen na NT-server.
4. Chce mit sve stranky na web-serveru chraneny proti
   neautorizovanym zasahum (tzn. mit ze sve stanice
   moznost nastavit - snadno - uroven opravneni pro
   uzivatele lokalni site).
5. Nema dost kapacit, aby (pokud unix-ovy stroj uz ma,
   coz u mensich organizaci nemusi byt tak jednoznacne)
   bylo mozne provozovat www-server tam (protoze https
   jde zprovoznit za pul hodiny vcetne default-page,
   u komercnich www-s. to asi bude horsi, na nasem BSD
   to trva uz trictvrte roku a zatim porad nic ;-)

V takovem pripade (a predpokladam, ze tohoto typu uzivatelu bude
spise pribyvat nez ubyvat, navic se domnivam, ze se jedna o logicky
soucet, tzn. kazda z uvedenych podminek - krome 4.? - je dostacujici)
se problem posouva do trosku jine roviny, nez jak je videt ze zorneho
uhlu spravcu unix-ovych systemu ...

Diky za pozornost

Petr Opletal, katedra rizeni ESF MU Brno, Zelny trh 2/3, 657 90 Brno
petr at econ.muni.cz, tel. (42-5) 43321209, fax 42214769