Pocet Cechu na Inetu?

Petr Opletal petr at econ.muni.cz
Tue Sep 26 13:01:10 CET 1995

> To je prave to, co se mi na situaci v CR moc nelibi. Pro dalsi rozvoj INetu
> je dulezite, aby firmy vedely, ze kdyz o sobe daji vedet na siti, ze to pro
> ne neco prinese. Prinese v tom smyslu, ze si jejich WWW stranku prohledne
> urcity pocet lidi. Je ovsem docela tezke nekoho presvedcit o tom, ze ma
> investovat do WWW serveru (nebo si pronajmout prostor), kdyz mu nejsem
> schopen sdelit tak zakladni vec jako je predpokladany pocet kontaktu (resp.
> sledovanost, ctenost apod.).

No ... ja jako ekonom bych k tomu rad rekl svuj nazor - presne toto
je povinnost toho, kdo chce nejaky produkt prodat - tzn. poskytovatel
sluzby proste musi zjistit nebo odhadnout podle souvisejicich a
pribuznych informaci (ocekavany) stav, primerene jej priupravit tak,
aby to bylo pro toho zakaznika zajimave a nest podnikatelske riziko,
ze to nevyjde :-)

Takze z proste informace o poctu pripojeni stejne (skoro) nic
nedostanete. A informace o tom, kolik lidi se dostalo na ten ktery
chodici server jsou volne k dispozici, pozadavky a predstavy lidi v
konferencich a jine zdroje nazoru ... to je myslim informacni
zakladna, ze ktere je potreba vychazet ... a kazdy to musi udelat
sam, "to je byznys". Jestli se pletu, tak me opravte.

Petr Opletal, katedra rizeni ESF MU Brno, Zelny trh 2/3, 657 90 Brno
petr at econ.muni.cz, tel. (42-5) 43321209, fax 42214769