Radioce EIDE a disky vacsie ako 524 MB

Petr Dvorak Petr.Dvorak at mzcr.cz
Wed Sep 27 14:37:43 CET 1995

> [...]
> Subject:       Radioce EIDE a disky vacsie ako 524 MB
> To:            Konferencia net <net at cs.felk.cvut.cz>

> Zdravim!!!
> Dufam, ze muoj dotaz nebude moc od veci.
>
> Mam pevny disk WD Caviar 2850 (850 MB). V sucasnom stave je muoj BIOS
> schopny pracovat max. s 524MB (okolo). Pouzivam obycajny IDE radic.
> Potreboval by som vediet:
>
> A) Ci problem limitu kapacity vyriesi kupa EIDE radica (VESA LB), to
> znamena, ci budem muoct pracovat s celou kapacitu disku BEZ DALSICH
> PODPORNYCH PROSTRIEDKOV. (tym myslim programove osetrenie pomocou

Koupit novy MB, ktery podporuje LBA mod a ma integrovany EIDE radic
s novou cipocou sadou.

> B) Dopocul som sa o radicoch EIDE s integrovanym BIOS-om, ale pri
> dotazoch v predajniach alebo pocitacovych firmach som nedostal
> "normalnu" odpoved. Su alebo nie su take radice.

Doporucuji radic PROMISE 2300+, ktery obsahuje rychle porty, ma
vlastni BIOS a je doporucovan pro disky WD. Ma vlastni ovladac, ktery
si testuje a urci nastaveni pro vsechny nainstalovane disky
Prenosova rychlost v sysinfu NU je asi 2,2MB/s.
Ma ovladace pro com porty a 32-bit pristup na disk pro vokna.
Je obsazen i v obsahu kompatabilnich zarizenich v W95.
Dalsi informace (charous at mzcr.cz]
Pokud chcete poradit, kde ho koupit, obratte se na mne.
Dalsi doporuceny radic je primo od WD(www.wdc.com).
Je novy EIDE disk WD o kapacite 1,6GB, ktery umi MODE 4 PIO, 16.6MB/s.
Dobry je tez SEAGATE 850 DECATHLON. Pri testech ve firme CODA vysel jako
rychlejsi, ale po informovani u CHS se pry uz nevyrabi. Delaji se jen
disky nad 1GB.

George